Dale trad in 2012 aan bij Misco met de opdracht om naast de algemene reselleractiviteit een enterprise tech services operatie op te zetten en daarmee een value added service toe te voegen aan de pure telesales operatie van Misco die vooral voorziet in het in bulk verkopen van commodity hardware tegen lage prijzen, een model dat het steeds lastiger krijgt in de markt. Dat was geen gemakkelijke opdracht, maar Dale reorganiseerde het bedrijf; zo centraliseerde hij de back office voor Europa in een Shared Service center in Hongarije, waar ook de klantenservice en marketing werden geconcentreerd. De lokale vestigingen werden daarmee gestript tot pure verkoopkantoren. De diverse veranderingen in de commissie-regelingen die hij doorvoerde leverde hem weinig supporters op in de organisatie, met name bij de senior medewerkers die Misco voor gezien hielden en bij concurrenten aan de slag gingen.
Al deze interne onrust zorgde voor teruglopende verkoopresultaten die enigszins werden gecompenseerd door de overname van de Nederlandse tak van SCC. Daarnaast nam Misco een gedeelte van het Cisco team van de Phoenix IT Group over om netwerksupport te kunnen leveren, maar de start van deze nieuwe dienstverlening verliep moeizaam om dat de systemen die voor toegang tot SMART Net, dat voorziet in 24/7 wereldwijde support en OS updates, niet in orde waren.
De afgelopen drie kwartalen was er van organische groei echter geen sprake meer en de belangrijkste vestigign, Misco UK, kwam onder vuur te liggen van ceo Richard Leeds. Misco UK wist niet te profiteren van het herstel in de Britse economie en dat betekende het einde van Dale’s carrière bij Misco.