Dankzij een geavanceerd platform voor gebouwenbeheer heeft VitaTech een besparing van 45 procent gerealiseerd op het onderhoud van 18.000 panden. Het platform VitaConnect werd ontwikkeld met het low-code platform van Mendix.
VitaConnect wordt gebruikt door 1.200 werknemers en verwerkt 800.000 tickets per jaar. Het platform combineert realtime monitoring met proactief onderhoud en beheer. Dat heeft geresulteerd in 45 procent tijdsbesparing voor de monteurs, laat de ontwikkelaar weten. Ook is de klanttevredenheid onder huurders omhoog gegaan.
In het platform is sprake van zeventien verschillende gebruikersrollen in drie verschillende categorieën, van opdrachtgever en contractmanager tot gebouwbeheerder en huurder. Iedereen maakt gebruikt van hetzelfde platform. Met een slim algoritme bepaalt VitaConnect de aard en het prioriteitsniveau van een inkomend ticket en de behoefte van de klant.
Door de integratie van GPS-systemen wordt de dichtstbijzijnde beschikbare monteur naar de storing gestuurd. De monteur ontvangt een ticket met real-time informatie via de applicatie. Nadat hij de opdracht heeft bevestigd, krijgt de gebouwbeheerder, huurder of eigenaar een melding dat de monteur onderweg is. Als de storing is verholpen wordt de factuur automatisch naar de juiste persoon gestuurd.
Het ticketingsysteem vervangt de oude papierwinkel waardoor monteurs minder tijd kwijt zijn met administratieve taken. Ook is de verwerking van informatie door de backoffice minder foutgevoelig. Doordat de huurder of gebouwbeheerder eenvoudig reparatieverzoeken kunnen indienen is ook de klanttevredenheid verbeterd.
VitaTech heeft het platform VitaConnect ontwikkeld in zes maanden tijd met een team van 22 leden. Onlangs is VitaTech gestart met een strategisch partnerschap met Dapple, een technologiebedrijf dat zich richt op vastgoedbeheer.