Xelion omarmt Jabra als zakenpartner
GN Audio (Jabra) en Xelion hebben eind 2017 bekendgemaakt dat ze een intensieve samenwerking aangaan. De Deense leverancier van intelligente audio-oplossingen heeft zijn producten voor de zakelijke markt laten certificeren op het UC-platform van Xelion. Hierdoor is de integratie tussen de Jabra headsets van GN Audio en het platform van Xelion een feit en kan de samenwerking in de markt verder worden uitgebouwd.
Xelion is een Nederlands bedrijf met een in Nederland ontwikkelde VoIP-oplossingen met tal van opties. Cruciaal is bovendien dat het platform verder gaat dan dat het louter een goede telefonieoplossing biedt. Het is ontworpen met in het achterhoofd dat communicatie in het moderne bedrijfsleven ook aansluiting zoekt op bestaande CRM- enERP- processen. De Integratie met CRM- en ERP- processen staat inmiddels hoog op de agenda van Xelion en veel van de klanten (vooral bedrijven tot 500 aansluitingen). Bij een goede telefonie oplossing hoort ook een kwalitatief hoogstaande integratie met end-points zoals IP-telefoon en headsets. Recent kondigde Xelion aan dat het met de Jabra-producten van GN Audio, een leverancier van Deense origine, nauw gaat integreren en de producten een integraal onderdeel maakt van de totaaloplossing.
Jabra een natuurlijke partner
Jabra en Xelion hebben eind 2017 bekendgemaakt dat ze een intensieve samenwerking aangaan. De Deense leverancier van intelligente audio-oplossingen heeft zijn producten voor de zakelijke markt laten certificeren op het UC-platform van Xelion. Hierdoor is de integratie tussen de Jabra headsets van GN Audio en het platform van Xelion een feit en kan de samenwerking in de markt verder worden uitgebouwd. In eerste instantie ligt hierbij de focus op Nederland/BeNeLux, maar nu al groeit de lijst met Europese landen (zoals UK en Spanje) gestaag. Daarmee gaan de bedrijven samen hun marktaandeel verder ontwikkelen. Directeur Arthur van den Ende vanuit Xelion hierover: “De softphone van Xelion is al jaren bekend product in de markt. We zijn zelfs marktleider op het gebied van softphones, en dat is dan ook een belangrijke reden voor onze snelle groei. Omdat gebruikers graag met de softphone op hun computer werken (circa 50 procent gebruikt het dagelijks), is het een kleine stap om de functioneel beperkte en steeds minder gebruikte bureautelefoon te vervangen voor een softphone en een headset. Het scheelt CAPEX en ruimte op de werkplek.”
Ultieme oplossing
“In de nabije toekomst zal de softphone beslist plaats gaan maken voor een app, de ultieme oplossing voor de klantenwens”, aldus Arthur van den Ende. “Die trend is niet meer te stoppen, er is al ondersteuning voor iOS en Android. Met de ondersteuning van Jabra vervullen we een wens van gebruikers die thuis, onderweg en op kantoor makkelijk zakelijk en privé willen bellen.” In combinatie met smartphones heeft Jabra al langer een sterke positie op de eindgebruikersmarkt. Die wordt nu verder verbreed. “Door Jabraproducten te certificeren, kunnen we hard- en software perfect op elkaar afstemmen en werken nieuwe features direct probleemloos out of the box”, aldus Van den Ende. Vanuit Jabra geeft Jasper van den Heuvel (Channel Director South EMEA) een toelichting op de samenwerking: “Na een intensieve periode van ontwikkelingen zijn onze headsets compatibel met het softphoneplatform van Xelion. We zijn trots en zeer content met het feit dat Xelion onze headsets heeft gecertificeerd voor zijn platform. We kijken ernaar uit samen de markt significant te laten groeien.”
Ambitie
Beide partijen zijn ambitieus en gedreven om de samenwerking in Nederland tot een succes te maken waarbij de sprong naar andere Europese landen eenvoudig gemaakt kan worden. De gezamenlijke oplossing maakt het eenvoudiger voor resellers om een totaalpakket te bieden aan hun klanten, van platform tot endpoints teneinde in te spelen op de steeds sneller groeiende vraag naar cloud communicatie- en integrale bedrijfsbrede samenwerking.
Over Xelion
Het bedrijf is opgestart door Micha Cohen vanuit de visie dat er veel meer uit telefonie te halen was dan tot dan toe mogelijk was. Dankzij de opkomst van VoIP werd telefonie flexibeler en goedkoper. Micha Cohen wilde daarin nog een stap verder gaan. Hij zegt daarover: “Ten eerste wilden we de beste telefooncentrale maken die er op de markt is. Dat betekent ook dat je nooit klaar bent, want we blijven continu verbeteren en uitbreiden. We blijven functionaliteiten toevoegen. Nog belangrijker misschien dan een heel goede telefoniecentrale leveren is het gegeven dat telecommunicatie niet meer op zichzelf staat in een organisatie. We hebben Xelion altijd beschouwd als centrale spil in de bedrijfscommunicatie van de bedrijven die ermee werken. Vanuit dat perspectief bouwen we aan de integraties van de bedrijfsprocessen van onze klanten. De belangrijkste daarvan zijn de koppelingen aan CRM-systemen waardoor klantcontact snel en overzichtelijk kan worden gestart en opgeslagen.
Over GN Audio
De GN Group is een wereldwijde leverancier van intelligente audio- oplossingen voor een breed scala aan toepassingen Het portfolio omvat medische, professionele en consumenten audioproducten. De omvangrijke R&D-mogelijkheden achter dit gamma van producten, geeft GN Audio grote voordelen bij de med-tech en hearables. Elke dag hebben klanten profijt bij de vele producten die de weg naar de eind- gebruikers hebben gevonden. Zo zijn er de slimme hoortoestellen die het leven van mensen met gehoorverlies te verbeteren en geïntegreerde headset en communicatie-oplossingen die professionals helpen bij alle soorten bedrijven om productiever te zijn. Ook erg populair zijn de draadloze headsets en oordopjes ontworpen om elke levensstijl te ondersteunen en iedereen te inspireren die het leuk vindt om fit te blijven. Met expertise over het menselijk oor, geluid, draadloze technologie en miniaturisatie, worden door GN innovatieve en intelligente audio-oplossingen op de markt gebracht via de luxe merken ReSound en Jabra.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 1-2018]