Het nieuwe ‘Innovate to Grow’-initiatief voorziet channelpartners van advies over hoe zij de verkoopcyclus kunnen versnellen voor het maken van eigen apps, managed print services en ConnectKey multifunctionele printers van Xerox. Xerox reikt hiervoor hulpmiddelen aan zoals verkooptrainingen, video’s, marketingtoolkits, concurrentieanalyses en een Partner Solutions Playbook. Dit draaiboek laat partners zien hoe zij Xerox producten kunnen inzetten voor de ontwikkeling van herhaalbare, geautomatiseerde en gepersonaliseerde workflows die aansluiten op de dagelijkse behoeften van klanten.
Mkb-bedrijven Noord-Amerika en West-Europa zullen dit jaar meer dan 40 miljard dollar uitgeven aan technologie en document gerelateerde diensten. In meer dan 75 procent van de gevallen verloopt de verkoop hiervan via indirecte kanalen. Dit biedt interessante perspectieven voor channelpartners van Xerox.
Het Partner Solutions Playbook is een interactieve bibliotheek met daarin klantenscenario’s opgenomen uit de praktijk. Elk scenario laat zien hoe een workflow-vraagstuk stapsgewijs kan worden opgelost aan de hand van mogelijke oplossingen. Het Playbook legt het vraagstuk uit en laat zien welke technologie en hoeveel tijd er nodig is om een oplossing te bieden, evenals de verwachte omzet die dit oplevert. Het ‘Innovate to Grow’-initiatief stelt partners in staat meer te doen, de klantenloyaliteit te bevorderen en herhalingsomzet te genereren. Voorbeelden daarvan zijn een snellere verwerking van klantverzoeken, verbeterde klantenservice en hogere efficiëntie.
Het ‘Innovate to Grow’-programma staat open voor alle Xerox channelpartners in Nederland.
Meer informatie: www.xerox.nl