Het nieuws over de omzetcijfers behaald in 2014, is door Lei Jun, oprichter en ceo van Xiaomi, naar buiten gebracht. Volgens de topman, die circa 77,8 procent van de aandelen van het bedrijf in handen heeft, zijn er vorig jaar meer dan 61 miljoen Xiaomi-telefoons verkocht. Dat komt neer op een stijging van 227 procent ten opzichte van 2013. Jun heeft geen winstcijfers prijsgegeven, wel is eerder bekend geworden dat één van de bedrijfsonderdelen werkt met een operationele marge van 1,8 procent. Als dat voor het gehele concern zou gelden, dan heeft Xiaomi met flinterdunne winstmarges te maken.
Lei Jun voorspelt dat het komende jaar een afvlakking van de Chinese vraag naar smartphones zal laten zien. Om dat te compenseren, wil hij zijn pijlen in 2015 meer op het buitenland, met name India, richten. Hij wil hiervoor een deel van het eerder dit jaar opgehaalde durfkapitaal investeren. Met de bewuste investeringsronde heeft Jun een slordige 1,1 miljard dollar weten binnen te halen, waarmee zijn bedrijf op circa 45 miljard dollar wordt gewaardeerd.