Adobe heeft tijdens de Adobe Summit een reeks innovaties op het gebied van generatieve AI (GenAI) en real-time inzichten aangekondigd. De nieuwe functies zijn bedoeld om Customer Experience Management (CXM)-oplossingen te verbeteren, waardoor bedrijven data, content en (generatieve) AI kunnen inzetten.
Met behulp van GenAI wil Adobe bedrijven ondersteunen bij datamanagement. Dit zou dan plaatsvinden op het Adobe Experience Platform, waarbij bedrijven in staat zouden worden gesteld om data van klanten te integreren in verschillende bedrijfssystemen door middel van een geïntegreerde set applicaties. Op het platform kunnen bedrijven ook gebruik maken van de Adobe Experience Platform AI Assistant dat via een chat technische vragen kan beantwoorden, taken kan automatiseren, uitkomsten kan simuleren en doelgroepen en journeys kan genereren.
Met Federated Audience Composition wordt de mogelijkheid aangeboden doelgroepen en data te koppelen rechtstreeks vanuit enterprise data warehouses en dataplatforms. Adobe Real-Time Customer Data Platform (CDP) Collaboration is een nieuwe toepassing voor bedrijven en marketeers om op een veilige manier samen te werken om relevante doelgroepen te bereiken en te meten in een wereld zonder third-party cookies.
Met Adobe GenStudio brengt Adobe een GenAI-gericht aanbod naar marketeers voor on-brand content, geïntegreerd in Adobe Experience Cloud en Creative Cloud. Adobe werkt samen met Microsoft om de AI-tools van Adobe in Microsoft-toepassingen te integreren.