Extreme Networks heeft Monica Kumar aangesteld als nieuwe Executive Vice President en Chief Marketing Officer (CMO). Kumar is gespecialiseerd in B2B-marketing, en zal leiding geven aan de wereldwijde marketingorganisatie. Ze rapporteert aan President en CEO Ed Meyercord.
Kumar heeft veel kennis van enterprise cloud computing en een bewezen staat van dienst in het vereenvoudigen van complexe portfolio’s van producten en oplossingen. Als CMO zal ze bijdragen aan het verder verbeteren van het merk en de waardepropositie van Extreme, door middel van go-to-market-strategieën en strategische partnerschappen.
Voor haar aanstelling bij Extreme was Kumar CMO van Hitachi Vantara, waar ze de strategie voor productvereenvoudiging leidde. Het portfolio van dataopslagproducten is samenbracht in één platform. Daarnaast speelde ze een belangrijke rol bij de lancering van een nieuwe merkstrategie van Hitachi.
Kumar was tevens SVP Marketing en Cloud go-to-market bij Nutanix en heeft ruim 20 jaar in diverse marketingrollen bij Oracle gewerkt. Bij zowel Nutanix als Oracle speelde Kumar een rol bij de transitie van beide organisaties van traditionele hardwarebedrijven naar bedrijven gericht op softwareabonnementen.
Kumar is een actief bestuurslid voor UPWARD Women and City Year San Jose, Silicon Valley, en medeoprichter van het Neythri Futures Fund, met als missie het vergroten van diversiteit in het ecosysteem van durfkapitaal.