Hardis Group kondigt de overname aan van het Nederlandse Magnus Black, bekend van het cloudgebaseerde order management systeem (OMS) OIL en momenteel in handen van investeringsmaatschappij Holland Capital.
Hardis Group is de leverancier van Reflex, een SaaS-oplossing voor het aansturen, optimaliseren en controleren van logistieke netwerken en lokale operaties (magazijnen, fabrieken, winkels, afhaalpunten, enz.).
De Nederlandse softwareleverancier Magnus Black bedient ongeveer 40 retailklanten, waaronder Hunkemöller, WE Fashion, Omoda, Beter Bed, Blokker, Petrol Industries, Prénatal, Welkoop en Zeeman. Hun cloudoplossing OIL stuurt omnichannel processen aan.
“OIL is een logische uitbreiding van ons softwareportfolio op het gebied van e-commerce en omnichannel distributie. Dankzij deze overname kunnen bedrijven die Reflex reeds gebruiken nu profiteren van een nieuwe SaaS-module voor ordermanagement en het optimaliseren van de klantervaring, zowel voor B2C als B2B,” aldus Florent Boizard, directeur van de business unit Supply Chain Solutions van Hardis Group.
De medewerkers van Magnus Black sluiten zich aan bij de teams van Hardis Group. “Sinds 2012 werkt Magnus Black aan haar OMS-platform voor omnichannel retailers. We wilden een kant-en-klare oplossing om de complexe processen van omnichannel bedrijven, die vaak werken met samengestelde architecturen en verschillende best-of-breed softwareoplossingen,te optimaliseren,” aldus André Damsteegt, Managing Partner van Magnus Black. “Door ons aan te sluiten bij Hardis Group kunnen we de internationale ambities versnellen. De ondersteuning en expertise van Hardis Group op het gebied van supply chain zullen bijdragen aan de ontwikkeling van nog innovatievere oplossingen voor de omnichannel commerce-uitdagingen van vandaag en morgen.”