MSI zet een strategische stap richting de zakelijke markt. Pim Kroone, Business Unit Manager bij MSI, vertelt over de kernwaarden en strategieën van het bedrijf, en licht een tipje van de sluier over de toekomstplannen.
MSI heeft zijn sporen verdiend in de wereld van gaminglaptops en componenten. Dit heeft alles te maken met de van oudsher sterke focus op de gamingcommunity. Volgens Kroone zit gaming dan ook in het DNA van het bedrijf: “Veel van onze medewerkers, van sales tot marketing, zijn zelf gamers. Dat zorgt ervoor dat we weten waaraan onze producten moeten voldoen om te kunnen aansluiten op de behoeften van deze doelgroep.”
Maar MSI staat niet stil. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een merk dat complete systemen levert, met een groeiende focus op zakelijke toepassingen. Gaminglaptops worden al vaak gebruikt in zakelijke context, zoals voor 3D-rendering, simulaties en geluidsproductie. MSI wil nu specifiek inspelen op deze overlap tussen gaming en zakelijke toepassingen.
Waarde boven prijs
MSI wil zich onderscheiden door een sterke focus op kwaliteit en gebruikerservaring, boven pure prijsconcurrentie. “Wij mikken op het high-end segment, met producten die meer bieden dan alleen hoge prestaties. Geluid, beeld, toetsenborden en netwerkervaring zijn cruciaal,” legt Kroone uit. “MSI’s laptops bevatten bijvoorbeeld SteelSeries-toetsenborden, Dynaudio-luidsprekers en High-Res Audio-certificeringen, waarmee ze een complete gebruikerservaring bieden.”
Geluid, beeld, toetsenborden en netwerkervaring zijn cruciaal
Deze filosofie strekt zich ook uit naar de zakelijke markt. MSI ziet dat bedrijven die behoefte hebben aan krachtige prestaties, zoals tandartsen die 3D-beelden maken of luchtverkeersleiders die simulaties uitvoeren, steeds meer kiezen voor hun producten. “We leveren al gamingproducten aan deze sectoren, maar zien daar ook kansen voor non-gaming laptops.”
Partnerschap voor de langere termijn
Een belangrijke pijler in de groei van MSI is het opbouwen van langdurige relaties met resellers en partners. “Het succes van MSI is niet alleen te danken aan onze producten, maar ook aan de samenwerking met onze partners. Wij blijven betrokken, zelfs nadat het product bij de distributeur ligt. Pas wanneer het de eindgebruiker bereikt, is het werk voor ons afgerond,” zegt Kroone.
Wij blijven betrokken, zelfs nadat het product bij de distributeur ligt
MSI werkt aan het opzetten van een toegewijd team voor de zakelijke markt. Dit team moet dezelfde connectie met zakelijke resellers creëren als het bedrijf nu heeft met zijn gamingpartners.
Innovatie
Innovatie is een belangrijk onderdeel van de strategie van MSI. Nieuwe technologieën zoals grafische processors en videokaarten, worden in producten toegepast zodra ze beschikbaar komen. Daarnaast is maatschappelijke verantwoordelijkheid een kernwaarde voor MSI. Het bedrijf bezit nog steeds zijn eigen fabrieken en streeft ernaar deze op een zo duurzaam mogelijke manier te laten werken.