Rob de Kleijnen, oprichter en voormalig directeur sales & operations van Dutch IT Channel BV, gaat ChannelConnect als freelancer helpen met de nieuwe marktfocus. ChannelConnect richt zich op de behoeftes van de mkb-ondernemer.
Het vakplatform wil de businesspartners die zich op het mkb richten helpen om hun aanbod beter af te stemmen op dit belangrijke en snelgroeiende marktsegment. Deze plannen passen in de ambitie van uitgever iMediate om alle B2B- activiteiten scherper te positioneren met uiteindelijk een ‘online first’ ambitie.
Naast ChannelConnect onderhoudt iMediate de omnichannel-vakplatforms Entertainment Business en EB Live. Voor de zomer lanceert iMediate een nieuw platform voor foodprofessionals die bezig zijn met de verduurzaming van de voedselketen: Vegan Business.
De Kleijnen maakte kennis met iMediate-directeur Joost Driessen toen laatstgenoemde in 2020 zijn aandelen overnam in Dutch IT Channel BV. De afgelopen maanden was De Kleijnen binnen iMediate al betrokken bij de voorbereidingen van Vegan Business. Nu denkt hij dus ook mee over de herpositionering van ChannelConnect en de consequenties daarvan voor het sales- en marketingbeleid.
Rob de Kleijnen: “De keuze voor het mkb is een duidelijke en onderscheidende stap voor de positionering van ChannelConnect in het huidige IT-medialandschap. Deze markt groeit en wordt nog interessanter voor veel partners en leveranciers. Ik ben blij dat ik vanuit mijn expertise een bijdrage mag leveren in een leuk en ambitieus team.”
De Kleijnen zal nauw samenwerken met het salesteam van iMediate, dat bestaat uit Mitchel van der Heide en Tarik Lahri.