Boekhoudsoftware Tellow implementeert kunstmatige intelligentie voor het beantwoorden van vraagstukken over administratie, boekhouden en belastingen.
Klanten kunnen vragen stellen aan de chatbot ‘Ava’, die getraind is op de historische kennis en ervaring van het support team en boekhouders van Tellow. Ava maakt gebruik van het GPT-4 algoritme, en kan volgens het bedrijf ‘complete gesprekken voeren met klanten, complexe vragen begrijpen, verhelderende vragen stellen en ingewikkelde onderwerpen duidelijk en op een menselijke toon uitleggen’.
Zelflerend
“Ava is zelflerend”, zegt Tellow, “en leert alles wat het nodig heeft uit de bestaande kennis en ervaring van Tellow supportmedewerkers en boekhouders, en kan autonoom vragen beantwoorden. Antwoorden kunnen citaten en links naar bronnen bevatten zonder dat er een supportmedewerker tussenbeide hoeft te komen. Als een menselijke interactie nodig is, kan Ava moeilijkere vragen ondubbelzinnig maken en ze doorgeven aan supportmedewerkers of boekhouders van Tellow.”
Tellow gebruikt naar eigen zeggen al jaren kunstmatige intelligentie (AI) om aankoopfacturen van haar klanten uit te lezen en automatisch te boeken. “De stap om AI breder te implementeren voor andere doeleinden is een logische stap.”