Leverancier van klantenservice-platform Zendesk voegt OpenAl toe. Servicedesks moeten hiermee uiteindelijk tijd gaan besparen.
De basismodellen van Zendesk zijn volgens het bedrijf aangepast en getraind op basis van eigen customer experience (CX)-data en branchespecifieke inzichten. Door deze te combineren met OpenAI-functionaliteit, hoopt Zendesk nog meer tijdsbesparing te kunnen bieden aan zijn klanten en dat ze klantenservice-verzoeken effectiever en efficiënter kunnen oplossen.
“Al kan teams helpen consistenter te zijn, klanten beter te begrijpen en inzichten uit data te halen”, zegt Cristina Fonseca, Head of Al bij Zendesk.
Extra functies die op het conto zouden moeten worden geschreven zijn onder meer:
Samenvatten van content – hiermee krijgen servicemedewerkers een resumé van lange tickets.
Kennisbank en creatie van macro’s – een uitbreiding op het eigen systeem van Zendesk dat ontbrekende supportartikelen evalueert en aanmaakt.
Uitbreiding van antwoorden – servicemedewerkers kunnen sneller een reactie op een ticket formuleren op basis van slechts een paar getypte woorden.
De Zendesk Suite bevatte al Al-gedreven CX-functies, zoals conversational messaging, bots, kennismanagement, analyses en self-service tools, zegt het bedrijf. Met de toevoeging van OpenAl hoopt Zendesk de klantervaring “te verbeteren en te schalen naar niveaus die voorheen onbereikbaar waren”.