De Fiber Carrier Association (FCA) werd opgericht in maart 2016 om de eigenaren van glasvezelnetwerken te ondersteunen en te adviseren op basis van trends uit binnen- en buitenland. De FCA spreekt met alle stakeholders in de glasvezelketen en vervult daarmee de rol van katalysator richting de (lokale) overheid, het bedrijfsleven en alle andere betrokken partijen.
In onze digitale economie zijn we geheel afhankelijk van betrouwbare en snelle verbindingen. Het is de taak van alle deelnemers, partners en kennispartners om de kwaliteit van deze verbindingen voortdurend te verbeteren en glasvezelverbindingen beschikbaar te maken voor bedrijven en huishoudens.
Als het gaat om de dekking van glasvezel loopt Nederland voorop. Dat is een mooie ontwikkeling, maar tegelijkertijd zien we op het niveau van landelijke en lokale overheid dat de uitvoering van beleid niet altijd goed verloopt. Subsidies om glasvezeldekking te stimuleren komen niet altijd beschikbaar en lokale overheden hanteren soms afwijkende procedures bij het aanvragen van vergunningen.
In de glasvezelsector zien we tegelijkertijd verschillende initiatieven ontstaan. Dit zijn positieve ontwikkelingen, maar tegelijkertijd leidt dit tot een versnipperde markt met minder samenwerking, ontbreken van objectieve informatie en onduidelijkheid voor stakeholders, zoals de lokale overheid.
Vanuit de FCA overzien we landelijke trends en ontwikkelingen en samen met onze deelnemers, partners en kennispartners zijn we in staat om via kennisbundeling de belangen van de glasvezelsector op een goede manier te behartigen.
Meld je nu aan voor de ChannelConnect nieuwsbrief.
Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Een goede website is nooit af. Met cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.