Eenvoud, transparantie en professionaliteit. Dat zijn de eigenschappen waar onze klanten naar zochten toen Holland Recycling in 2010 werd opgericht. Holland Recycling is dan ook opgericht als totaalleverancier voor afvaloplossingen. De oprichters van Holland Recycling hadden allemaal een andere achtergrond binnen de afvalsector. Zij hadden ervaring met reguliere afvalstromen, met puin en grind recycling én met metaalrecycling.
Inmiddels richt Holland Recycling zich alleen nog op de verwerking van e-waste en metalen. Alle overige afvalstromen zijn ondergebracht bij andere BV’s binnen onze groep. Al snel na de oprichtingen bleek dat de toekomst van Holland Recycling in de metaalrecycling was gelegen. Na enkele jaren, in 2014 is deze focus verschoven naar elektronica recycling. Toen in 2015 de WEEELABEX-certificering verplicht werd in Nederland, was Holland Recycling dan ook één van de eerste bedrijven die gecertificeerd werd.
In 2015 is ook Dutch Hardware Trading (DHT) opgericht vanuit de gedachte dat elektronica vaak al te snel werd gerecycled. Het was de visie van DHT om elektronica een tweede leven te geven. DHT is inmiddels geïntegreerd in Holland Recycling onder de naam Holland Recycling Re-use.
Inmiddels is Holland Recycling een toonaangevende speler op het gebied van AEEA (Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparatuur) geworden. Of zoals ze het in het Engels noemen: WEEE (Waste of Electrical and Electronic Equipment). Doordat wij ons al jaren geleden hebben gespecialiseerd in deze afvalstroom hebben wij een groot netwerk van gecertificeerde verwerkers opgebouwd binnen en buiten Europa. Ook hebben wij een geweldige hoeveelheid informatie vergaard, welke wij dagelijks gebruiken voor het bepalen van onze inkoopprijzen.
Bekijk websiteMeld je nu aan voor de ChannelConnect nieuwsbrief.
Functionele cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Een goede website is nooit af. Met cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt én wat wij nog beter moeten doen.
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Prestatiecookies worden gebruikt om de belangrijkste prestatie-indexen van de website te begrijpen en te analyseren, wat helpt bij het leveren van een betere gebruikerservaring voor de bezoekers.