Getac lanceert vandaag de volgende generatie F110 en K120 tablets, die volledig robuuste betrouwbaarheid combineren met een reeks krachtige nieuwe upgrades, voor uitzonderlijke prestaties en efficiëntie in het veld.

Getac’s succesvolle F110 model staat al sinds lange tijd aan de top van robuust tabletontwerp, en is zeer in trek bij gebruikers in diverse sectoren en industrieën. De nieuwe F110 bouwt voort op dit fundament, door nog betere verwerkingskracht, helderheid en connectiviteit te bieden, samen met uitstekende energie-efficiëntie voor prestaties tijdens een volledige werkdienst in verschillende uitdagende binnen- en buitenwerkomgevingen.

Krachtig en veelzijdig

Belangrijke kenmerken van de 11,6-inch F110 tablet zijn onder andere een geüpgrade Intel® CoreTM 13e geneneratie i5/i7 processor, met Intel® UHD Graphics voor een hogere verwerkingssnelheid en betere grafische prestaties. De 12,5-inch K120 tablet heeft een krachtige Intel® i5/i7® processor met ingebouwde Iris® Xe graphics.

Daarnaast bieden beide apparaten een ultrahelder 1.200 nit LumiBond scherm, met multitouch functies (touch, handschoen, pen en optionele digitizer) voor optimale productiviteit in weersomstandigheden variërend van volle zon tot regen en sneeuw.

Voor maximale mobiliteit en productiviteit kunnen de F110 en de K120 worden gecombineerd met een breed scala aan Getac-accessoires, zoals een afneembaar toetsenbord, stevige draaggrepen en vaste voertuigdocks.

Uitstekende connectiviteitsopties

Snelle en betrouwbare communicatie op afstand is een crucial onderdeel van veldoperaties in sectoren zoals defensie en olie- & gasproductie/-exploratie. De nieuwe generatie F110 en K120 bieden daarom ook standard een breed scala aan uitstekende connectiviteitsopties. Het betreft onder andere Intel® wifi 6E AX211, 802.11ax en Bluetooth 5.3, zodat personeel snel kan communiceren met collega’s en waar nodig data kan delen. Connectiviteit kan worden uitgebreid met optionele 4G LTE en 5G Sub-6 modules (dual SIM- ontwerp met zowel een fysieke SIM als een e-SIM), terwijl een 5MP webcam duidelijke en gedetailleerde beelden biedt tijdens videogesprekken of begeleiding op afstand.

De standaard toevoeging van twee ThunderboltTM 4 Type-C poorten voor de K120 tablet en de Dual SIM kaartslot (Micro-SIM, 3FF en e-SIM) zorgt voor nog meer end-to-end mogelijkheden, terwijl een verwisselbare SSD een veilig en flexibele manier biedt om onderweg gegevens te beheren.

Verbeterde energie-efficiëntie en veldbetrouwbaarheid

Veldprofessionals in sectoren zoals nutsvoorzieningen en productie hebben betrouwbare digitale apparaten nodig die complete diensten kunnen draaien, zelfs wanneer de toegang tot stroom of oplaadfaciliteiten beperkt is. De nieuwe generatie F110 tablet beschikt over een DDR5 geheugen (tot 32GB), voor een hogere basissnelheid en lager stroomverbruik dan vorige generaties, wat het een ideaal apparaat voor een complete werkdienst maakt. De gebruiksvriendelijke hot swappable batterijen kunnen waar nodig ook gemakkelijk in het veld worden vervangen. Als er nog meer gebruikstijd nodig is tussen twee laadbeurten, is de F110 compatibel met Getac’s optionele hoogwaardige Li-ion batterijen.

Zowel de F110 als de K120 tablet bieden de nodige robuuste betrouwbaarheid. MIL-STD-810H, IP66 certificering en een valbestendigheid tot 1m80 maken beide tablets ideaal voor het gebruik in uitdagende werkomgevingen waar het risico op stoten, vallen en morsen veel groter is.

“Nu steeds meer robuuste sectoren de digitale transformatie omarmen, hebben bedrijven vaker apparaten nodig om traditionele geschreven processen in het veld, op de fabrieksvloer, bij afgelegen faciliteiten en op diverse andere locaties te vervangen,” zegt James Hwang, CEO van Getac Technology Corporation. “Deze generatie volledig robuuste F110 en K120 tablets bieden nieuwe functies en verbeteringen waardoor veldprofessionals in één keer de klus kunnen klaren, zelfs wanneer ze te maken hebben met ongunstige omstandigheden en locaties.”

Service Management softwareleverancier TOPdesk is uitgeroepen tot Customers’ Choice in het ‘Gartner Voice of the Customer for IT Service Management Platforms’ rapport. TOPdesk had in mei 2024 een beoordeling van een 4,6 uit 5 op de Gartner Peer Insights website. Op deze website beveelt 91 procent van de klanten TOPdesk aan anderen aan.

TOPdesk helpt organisaties over de hele wereld servicemanagementprocessen te verbeteren door het bieden van een gebruiksvriendelijke selfservice ITSM-oplossing met uitgebreide ondersteuning via het TOPdesk platform. Tijdens alle dienstverlening staan vier basisprincipes centraal: blije klanten, betrokken medewerkers, duurzame groei en verantwoord ondernemerschap. De focus op klanttevredenheid is groot en de Gartner-erkenning* laat volgens TOPdesk zien dat de geleverde inspanningen gewaardeerd worden door de klanten.

Wolter Smit, CEO bij TOPdesk, zegt: “Voor het hele team is deze erkenning prachtig nieuws. Tevreden klanten zijn al dertig jaar onze drijfveer en het is bijzonder mooi om op deze manier opnieuw bevestiging te krijgen. Wij zijn erg dankbaar voor en trots op de betrokkenheid van onze klanten, waardoor wij – van de vier partijen met de Customers’ Choice erkenning – de meeste reviews hebben mogen ontvangen.”

Victor van der Vring, Domain Expert Customer Satisfaction bij TOPdesk: “We willen onze dienstverlening continu verbeteren en daarom vinden wij het belangrijk om feedback te krijgen. Het is een prachtig compliment naar onze medewerkers dat we zo goed scoren. En dat we ons op het platform van Gartner op deze manier onderscheiden van onze concullega’s, is een hele mooie kroon op ons werk. Maar dat betekent niet dat we nu achterover gaan leunen. We blijven focus houden op verbetering.”

Digital Realty is benoemd tot Hewlett Packard Enterprise’s Colocation Momentum Partner voor 2024 tijdens HPE Discover 2024, HPE’s jaarlijkse conferentie van edge tot cloud.

Het partnerschap tussen Digital Realty en HPE begon in 2020 met een pilotprogramma in Ierland. Tegenwoordig biedt Digital Realty HPE GreenLake cloudoplossingen aan in meer dan 300 datacenters in 50 steden wereldwijd. Samen met HPE creëert het service-orkestratieplatform van Digital Realty, ServiceFabric™, een optimale omgeving waar bedrijven hun data kunnen verzamelen en infrastructuur on-demand kunnen gebruiken. Dit stelt hen in staat om op te schalen en de waarde van hun platforms te maximaliseren door AI- en datagedreven te zijn.

“Colocatie is uitgegroeid tot een oplossing voor zakelijke klanten en hun partnernetwerk. Het is een strategische bron die digitale transformatie en de adoptie van AI voor bedrijven mogelijk maakt,” zei Colin McLean, Chief Revenue Officer van Digital Realty. “Deze benoeming is een resultaat van ons gezamenlijke succes, gebaseerd op het vertrouwen dat bedrijven hebben in de samenwerking tussen HPE en Digital Realty.”

“De HPE Partner Awards 2024 zijn een erkenning van de focus en toewijding die deze bedrijven blijven tonen in het leveren van succesvolle bedrijfsresultaten voor hun klanten,” zei Simon Ewington, Vice President van Worldwide Channel & Partner Ecosystem bij HPE. “Samenwerken zit in ons DNA, en het vieren van de grote investering die deze winnaars hebben gedaan in HPE-innovatie is een manier waarop we de indrukwekkende resultaten kunnen tonen die we samen voor klanten bereiken.”

HPE discover 2024
Tijdens HPE Discover 2024 zal Kevin Kull, Senior Vice President, Global Account Sales bij Digital Realty, een sessie leiden met de titel “Is your enterprise AI- and data-ready?”. In deze sessie zal hij de dataproblemen bespreken waarmee bedrijven te maken krijgen wanneer ze proberen waarde te creëren met AI. Kull zal ingaan op de noodzaak om data-gecentreerde infrastructuur te ontwikkelen, van de rand tot de kern, om AI-integratie mogelijk te maken. Daarnaast zal hij uitleggen hoe bedrijven de uitdagingen kunnen overwinnen die worden veroorzaakt door toegenomen data-uitwisseling en groei van platforms.

Deutsche Bahn AG gaat de S410 laptops van Getac gebruiken voor verschillende operationele werkzaamheden. IT-HAUS GmbH, gevestigd in Föhren nabij Trier, Duitsland, won de betreffende aanbesteding met Getac en levert nu aan DB. De S410 laptops zijn ontworpen om stilstand van treinen tot een minimum te beperken en worden in het bijzonder gebruikt voor revisies en algemene inspecties, evenals voor onderhoud en reparatie.

Getac’s robuuste S410 laptops ondersteunen digitaliserings- en automatiseringsprocessen. Hiermee zorgen ze voor zowel snelle als efficiënte inspectie- en onderhoudswerkzaamheden. Bij systeemgerelateerde storingen of (accidentele) schade worden treinen weer snel operationeel gemaakt, zodat stilstandtijden tot een minimum worden beperkt.

Aanvullende toepassingen van de Getac S410 bij Deutsche Bahn zijn onder andere: geautomatiseerde rapportage en documentatie, regelmatige monitoring van veiligheidsapparatuur en het uitvoeren van complexe inspectiediensten, revisies, of algemene inspecties.

Met de Getac S410 laptops kunnen servicetechnici op verschillende treinen met verschillende systemen tegelijk werken. Dit maakt het mogelijk om rapporten op te stellen voor treinen die bij ongevallen betrokken zijn en de systemen direct in de werkplaats uit te lezen. Bij het controleren van motoren of het zoeken naar fouten in en onder treinen is een betrouwbaar apparaat met goed leesbaar scherm, verlicht toetsenbord en verschillende aansluitingen (zoals RS232 en RJ45) essentieel, net als robuuste betrouwbaarheid bij het gebruik in een werkplaats of buiten in uiteenlopende weersomstandigheden.

Een veilige procedure bij onverwachte storingen is van groot belang voor Deutsche Bahn. De Hot Swap service van IT-HAUS en het Getac Self-Maintainer programma zorgen hierbij voor het verminderen van uitvaltijden van treinen.

Verder worden Getac-apparaten gebruikt voor rapportages over de staat van voertuigcomponenten, die automatisch worden doorgestuurd naar de onderhoudswerkplaatsen, of automatische levering van reserveonderdelen. Dankzij digitale diagnose- en inspectiesystemen biedt de Getac S410 nog betere ondersteuning aan DB-medewerkers en vermindert hun werkdruk.

“We zijn erg trots om Deutsche Bahn te ondersteunen met onze robuuste computeroplossingen”, zegt Eric Yeh, Managing Director van Getac Technology GmbH. “Onze S410 laptops zijn uiterst krachtig en betrouwbaar, gebruiksvriendelijk en maken een hoge mate van digitalisering mogelijk, mede dankzij de 5G-technologie. Ze zijn ideaal voor een soepel verloop van werkzaamheden in extreme omgevingen en daarmee bijzonder geschikt voor de uitdagende taken in deze sector.”

Deze maand is een nieuwe dienst toegevoegd aan het My-Connect portfolio van BusinessCom: My-Connect Dialogue, de Cloud bedienpost-service voor attendants en agents.

My-Connect is het Cloud-portfolio van IT- en Telecom-distributeur BusinessCom. My-Connect Dialogue is de vijftiende dienst die aan dit portfolio wordt toegevoegd. Niels van den Berg, partner manager bij BusinessCom is enthousiast over het toevoegen van My-Connect Dialogue aan het portfolio: “Deze Cloud-dienst verbetert bestaande UC- of Contact Center-oplossingen. My-Connect Dialogue brengt de verschillende informatie- en communicatiekanalen van een organisatie op één plaats binnen en is daarmee een perfecte aanvulling op ons bestaande portfolio. Daarnaast is de dienst gebruiksvriendelijk voor zowel partner als eindklant en is My-Connect Dialogue gecertificeerd voor Microsoft Teams.”

Groeiende vraag naar hybride platform
My-Connect Dialogue is een oplossing van Pridis. Caspar Hendriks, Director Global Sales bij Pridis: “Wij zijn trots dat we als Pridis onderdeel zijn gaan uitmaken van het MyConnect portfolio bij BusinessCom. Dit onderstreept nogmaals zowel de kracht van de strategie van BusinessCom als de toegevoegde waarde van onze veelgeprezen Dialogue Enhancement tool, Connecsy, dat onderdeel is van ons Dynamic Dialogue Platform. In de huidige turbulente markt ervaren we de steeds sneller groeiende vraag naar een hybride platform dat niet alleen zeer stabiel is maar tegelijk ook juist heel flexibel ingezet kan worden door de resellers van BusinessCom.”

WatchGuard Technologies heeft met zijn oplossingen AuthPoint, Endpoint Security en Network Security negen TrustRadius Top Rated Awards voor 2024 in de wacht gesleept. Elk product won awards in meerdere categorieën. De negen TrustRadius Top Rated Awards bevestigen WatchGuards positie op het gebied van klanttevredenheid in de cybersecurity-sector.

De Network Security-oplossingen wonnen prijzen binnen de categorieën Firewall en Netwerkbeveiliging. Endpoint Security van WatchGuard werd bekroond in de categorieën Endpoint Security, Antivirus en Extended Detection and Response. Ten slotte behaalde AuthPoint overwinningen in de categorieën Authenticatie, Identiteitsbeheer, Wachtwoordbeheersystemen en Single Sign-On.

De TrustRadius-community waardeerde elk WatchGuard-product met constant hoge scores in de betreffende softwarecategorie. WatchGuard Network Security behaalde een trScore van 8,9 uit 10 op basis van bijna 800 beoordelingen, terwijl WatchGuard Endpoint Security een score van 8,8 uit 10 behaalde op basis van bijna 200 beoordelingen. WatchGuard AuthPoint scoorde zelfs een 9 uit 10 op basis van meer dan 370 geverifieerde klantbeoordelingen.

Gouden standaard

Sinds 2016 zijn de TrustRadius Top Rated Awards uitgegroeid tot de gouden standaard in de B2B-sector voor onafhankelijke erkenning van uitstekende technologische producten. De awards baseren zich volledig op feedback van klanten en worden dus nooit beïnvloed door de mening van analisten of het feit of een bedrijf klant is bij TrustRadius.

“In een wereld waar cyberdreigingen steeds complexer worden, biedt ons Unified Security Platform de complete bescherming die organisaties nodig hebben. Deze gebruiksvriendelijke oplossing combineert krachtige beveiligingsservices in één centrale interface, wat het beheer vereenvoudigt”, zegt Michelle Welch, CMO en SVP of Business Strategy bij WatchGuard Technologies. “De TrustRadius Top Rated Awards bevestigen dat onze oplossingen hoog gewaardeerd worden door eindgebruikers. We zetten onze partners en klanten altijd voorop. Deze positieve feedback van onze gebruikersgemeenschap is dan ook enorm waardevol.”

“De onderscheidingen voor WatchGuard benadrukken hun uitzonderlijke prestaties en klanttevredenheid. Ze vertegenwoordigen de toewijding van WatchGuard aan het leveren van uitgebreide, betrouwbare cybersecurity-oplossingen”, aldus Allyson Havener, SVP van Marketing & Community bij TrustRadius. “We feliciteren WatchGuard met deze welverdiende erkenning en prijzen hun aanhoudende toewijding aan uitmuntendheid in het beveiligen van organisaties wereldwijd.”

Vertiv, leverancier van kritieke digitale infrastructuur en continuïteitsoplossingen, introduceert vandaag de nieuwe modellen uit de Vertiv Liebert GXT5 Lithium-Ion-reeks. Het gaat om uninterruptible power supply (UPS)-systemen met dubbele conversie voor edge computing-toepassingen die vragen om een Global Voltage Output van 5 tot 10 kVA (200 V tot 240 V; standaard 230 V).

Met deze nieuwe modellen met een vermogen van 5 tot 10 kVA (in plaats van 1-3 kVA) maakt Vertiv zijn UPS-systemen uit de Liebert GXT5 Lithium-Ion-reeks en oplossingen voor de edge van het netwerk compleet. Deze nieuwe modellen zijn direct vanuit voorraad leverbaar in de EMEA-regio.

De nieuwe modellen uit de Liebert GXT5 Lithium-Ion-reeks zijn ontworpen voor kleinere ruimtes die typerend zijn voor omgevingen aan de edge van het netwerk. Ze hebben een converteerbaar rack/tower-ontwerp en een rackhoogte van slechts 3U (5 tot 10 kVA UPS). De modellen zijn daarnaast voorzien van een geïntegreerde bypasskast die voor onderhoudsdoeleinden kan worden gebruikt. Dit bespaart extra U-ruimte binnen het rack. Alle Liebert GXT5 Lithium-Ion UPS-systemen van Vertiv worden geleverd met een garantie van vijf jaar.

De hogere vermogensdichtheid van lithium-ionbatterijen stelt Vertiv in staat om meer runtime in minder ruimte te stoppen in vergelijking met een gemiddeld UPS-systeem met klepgeregelde loodzuurbatterijen (VRLA-batterijen). Deze runtime kan worden verlengd door de inzet van maximaal acht externe accukasten. De lithium-ionaccu’s binnen de Liebert GTX5-systemen bieden betere prestaties bij hogere operating temperaturen en tot vijftig procent lagere totale eigendomskosten ten opzichte van systemen met VRLA-batterijen. Bovendien hebben lithium-ionaccu’s een gemiddelde levensduur van acht tot tien jaar, terwijl die van VRLA-batterijen slechts drie tot vijf jaar bedraagt. Dit maakt het mogelijk om de kosten te verlagen of zelfs volledig te elimineren en vermindert de noodzaak om accu’s te vervangen tijdens de levensduur van de UPS-systemen, met alle ongemak van dien.

“We zijn enthousiast over de nieuwe Liebert® GXT5 Lithium-Ion-modellen van Vertiv en wat die onze klanten te bieden hebben”, zegt Mike Parham, technical solutions architect bij World Wide Technology (WWT). “Met voordelen als een langere runtime, een langere levensduur van de batterij en een sneller oplaadproces ten opzichte van VRLA-batterijen dragen deze modellen bij aan effectievere bescherming van bedrijfskritische infrastructuren en lagere ondersteuningskosten.”

“Met de uitbreiding van ons aanbod staat Vertiv op het punt om te profiteren van de verwachte snelle groei van lithium-ion batterijen”, zegt Karsten Winther, bestuursvoorzitter voor de EMEA-regio van Vertiv. “De Liebert GXT5 Lithium-Ion UPS is compact, veelzijdig en vereist weinig onderhoud. Het is daarmee een efficiënte oplossing die uitermate geschikt is voor externe omgevingen waar een minimum aan lokale technische ondersteuning beschikbaar is.”

Volgens een prognose van analistenbureau Omdia zal de snelle groei in het gebruik van lithium-ionbatterjien in UPS-systemen binnen datacenters aanhouden en zullen ze binnenkort de markt voor UPS-batterijen domineren. De verwachting is dat lithium-ionbatterijen in 2030 goed zijn voor 65 procent van de wereldwijde omzet in UPS-batterijen.

Distributeur BusinessCom organiseert in het kader van ‘All You Need Is My-Connect’ speciaal voor business partners in telecom en ICT de My-Connect Ontbijtsessies: een inspirerende marktupdate over de toekomst van communicatie en samenwerking. De veranderende klantwens, het onderzoeksrapport ‘How Gen Z is disrupting the workplace in 2024’, UCaaS, Microsoft Teams en het My-Connect concept komen allemaal aan bod.

De My-Connect Ontbijtsessie wordt op woensdag 29 mei gehouden in Amsterdam en op vrijdag 31 mei in Streefkerk (vlakbij Rotterdam).

Maikel Broecks presenteert namens BusinessCom tijdens de My-Connect Ontbijtsessie. Hij legt het idee achter deze sessies uit: “Dit jaar staat voor ons in het teken van ‘All You Need Is My-Connect’. Niet alleen hebben we alle mogelijke componenten voor het portfolio van de reseller, we bieden ook de support en vooral kennis zodat de business partner succesvol kan zijn. En juist de kennisoverdracht is waarom we de My-Connect Ontbijtsessies organiseren; de markt verandert, klantwensen veranderen en daar moet je wat mee als business partner. Dat gesprek gaan we aan tijdens de ontbijtsessies.”

NEC UNIVERGE BLUE en Jabra
De My-Connect Ontbijtsessie heeft tot doel om naast kennisoverdracht in een ongedwongen sfeer te netwerken en te spreken over de markt. Naast Maikel Broecks presenteert ook Wilco van Dijk namens NEC UNIVERGE BLUE. Zijn betoog draait om Microsofts dominantie op de werkplek en hoe daar als business partner toch relevant te blijven. Tot slot spreekt Menno Klerks van Jabra. Door Jabra is een uitgebreid onderzoek gedaan over de werkplek-wensen van verschillende generaties kenniswerkers. In zijn presentatie ‘Mind the Gap – maak de werkplek generatiebestendig’ gaat hij hier kort en krachtig op in.

Business partners kunnen hier meer informatie vinden en zich aanmelden voor een van de ontbijtsessies.

Over My-Connect
My-Connect is de verzamelnaam waaronder distributeur BusinessCom al zijn wholesale Cloud- en abonnementsdiensten heeft ondergebracht. Het unieke aan het concept van My-Connect is de combinatie van de volgende ingrediënten: een breed pallet aan wholesale Cloud-diensten voor telefonie, UC, networking en cybersecurity; SIP Trunking en verbindingen; aanvullende hardware zoals netwerkapparatuur en endpoints; de korte lijnen, kennis en ondersteuning (technisch en commercieel) die BusinessCom al jaren kenmerkt. De diensten in het My-Connect portfolio worden gevormd met vendoren als Mitel, Unify, Xelion, Alcatel-Lucent Enterprise, Youfone Zakelijk, Pridis, Clearvox en NEC UNIVERGE BLUE.

Over BusinessCom
BusinessCom B.V. is leverancier van ICT en Telecom hardware én diensten – in de cloud en op de grond. BusinessCom levert uitsluitend aan resellers en is actief in België, Nederland, Luxemburg, Scandinavië en de Baltische Staten. Vanuit de twee vestigingen – Veghel (NL) en Merchtem (B) – bedient BusinessCom ongeveer 1.800 resellers.

ESET , een bedrijf op het gebied van digital security, behaalde een succes toen het werd uitgeroepen tot Leader in het IDC MarketScape: Worldwide Modern Endpoint Security for Small Business 2024 Vendor Assessment. Naast de erkenning als Leader is ESET tevens erkend als Major Player in de volgende twee IDC MarketScape rapporten – IDC MarketScape: Worldwide Modern Endpoint Security for Enterprises 2024 Vendor Assessment en IDC MarketScape: Worldwide Modern Endpoint Security for Midsize Business 2024 Vendor Assessment. Al deze rapporten bieden een diepgaande kwantitatieve en kwalitatieve beoordeling van ICT-leveranciers voor een breed scala aan technologiemarkten.

Volgens de IDC MarketScape: Worldwide Modern Endpoint Security for Small Business, heeft ESET “haar lange levensduur en duurzaamheid als private entiteit verdiend door voortdurende evolutie in haar beveiligingsmogelijkheden ter ondersteuning van publieke en commerciële organisaties en haar kanaalpartners.”

“We zijn verheugd dat we een Leader en zelfs twee keer een Major Player zijn genoemd in de IDC MarketScape evaluatie van onze moderne endpoint security in respectievelijk small business, enterprise en middelgrote bedrijven. Cyberaanvallen zijn een van de meest relevante dreigingen voor moderne bedrijven. Dankzij onze meer dan 30 jaar ervaring in cybersecurity, voortdurende investeringen in productgericht onderzoek en ontwikkeling en financiële stabiliteit zijn we in staat om het hoogst mogelijke niveau van bescherming voor onze klanten en partners te garanderen. We zijn blij dat onze inspanningen ook extern worden erkend,” zegt Pavol Balaj, Chief Business Officer.

Volgens IDC MarketScape: Worldwide Modern Endpoint Security for Small Business assessment wordt ESET geroemd op haar uitgebreide portfolio: “De uitgebreide productportfolio van ESET gericht op endpointbeveiliging is een van de sterkste punten.”

IDC prijst ESET in termen van de volgende mogelijkheden:

  • Aantal endpoint protection functies (host-based FW en IDS/IPS, DNS filtering, apparaat controle, DLP en apparaat encryptie) met de helft van deze functies aangeboden als standaard functies.
  • In-browser beleidscontroles
  • Bescherming tegen phishing
  • Anti-tampering maatregelen
  • Intel TDT integratie (geïntroduceerd begin 2022)
  • Detectie van mobiele dreigingen
  • Customer security advisory, welke onlangs verbeterd is met de commerciële lancering van device vulnerability management en patch management en integratie met Microsoft Intune.”

20 jaar geleden, op 18 maart 2004, presenteerde AVM de eerste FRITZ!Box op de Cebit computerbeurs en luidde daarmee het tijdperk van het thuisnetwerk in. De FRITZ!Box bracht een revolutie teweeg in hoe mensen thuis het internet gebruiken, en doet dat tot op heden nog steeds. Veilig en snel op het internet surfen, telefoneren, snelle en stabiele Wi-Fi voor het streamen van tv en films, online gamen en thuiswerken – dankzij de FRITZ!Box hoef jij je hier geen zorgen om te maken. Sinds zijn debuut is de FRITZ!Box met het “alles-in-één-apparaat”-principe een succes gebleken. Sinds 2004 heeft AVM ongeveer 90 modellen ontwikkeld en meer dan 60 miljoen apparaten geproduceerd in Duitsland en Europa. Van bij de start met DSL met maximaal 8 Mbit/s heeft de FRITZ!Box zich steeds verder ontwikkeld en ondersteunt hij nu ook glasvezelverbindingen tot wel 10 Gbit/s. Al twee decennia lang zet de FRITZ!Box onvermoeibaar de standaard als het kloppende hart van het slimme huis. Samen met andere FRITZ!-producten, zoals draadloze repeaters, telefoons, radiatorthermostaten of slimme stekkers en LED-lampen, maakt hij het digitale leven voor miljoenen mensen – in meer dan 40 landen – elke dag gemakkelijker.

20 jaar innovatie

Met zijn innovatieve combinatie van hardware en software, veelzijdige functies, eenvoudige installatie en bediening en regelmatige gratis updates zet AVM met de FRITZ!Box al 20 jaar de standaard in het thuisnetwerk. De FRITZ!Box ondersteunt elke breedbandtechnologie, maakt Wi-Fi met een groot bereik mogelijk, biedt een compleet telefoonsysteem en vele opties voor het opzetten van een slim thuisnetwerk. Alledaagse functies zoals ouderlijk toezicht, een hotspot voor gasten of instellingen voor ononderbroken videogesprekken wanneer je thuis werkt zijn voor vele gebruikers een vanzelfsprekendheid geworden.

20 jaar plug & play

Een FRITZ!Box kan slechts in enkele stappen worden ingesteld en de gebruikersinterface is zo ontworpen dat deze voor iedereen duidelijk en gemakkelijk te begrijpen is. Zowel beginners als geroutineerde gebruikers profiteren van de vele instelmogelijkheden en uitgebreide analysetools. Daarnaast breiden de gratis FRITZ!-apps het functionele bereik van de FRITZ!Box uit.
Image
Het succes van de FRITZ!Box is niet alleen gebaseerd op de technologie maar ook op de eersteklas inhouse klantenondersteuning door AVM. Dankzij de directe feedback van klanten en een nauwe samenwerking met de FRITZ!Lab bètatesters, houdt AVM altijd de vinger aan de pols. Daarenboven zorgen de websitepagina’s Product- en verkoopadvies, Ondersteuning en Service en support dat elke klant snel de ondersteuning krijgt die hij nodig heeft.

20 jaar internetveiligheid met FRITZ!Box – op alle netwerken

De meeste mensen verwachten twee dingen van hun thuisnetwerk: gemak en veiligheid. De FRITZ!Box biedt als sinds het begin beide aan. Het heeft zijn eigen volledig gesloten firewall, VPN en ouderlijk toezicht. De eigen cloud-oplossing van de FRITZ!Box zorgt voor een veilige toegang tot belangrijke documenten, foto’s en video’s wanneer je onderweg bent. Verder zorgen de automatische updates ervoor dat gebruikers veilig en stabiel kunnen surfen op alle netwerken.

20 jaar duurzame producten

Met het alles-in-één-principe heeft AVM de FRITZ!Box vanaf het begin ontworpen met het oog op duurzaamheid. De nood aan een reeks van verschillende apparaten zoals een modem, Wi-Fi-router, en smart home hub, is er niet want FRITZ!Box-gebruikers krijgen alles in één apparaat. Opties voor lager stroomverbruik, zoals de energiebesparingsmodus, zijn inbegrepen. Hetzelfde geldt voor de regelmatige en gratis updates. Dit betekent dat FRITZ!Box-gebruikers vele jaren na aankoop van nieuwe functies kunnen genieten of het apparaat als Mesh Repeater kunnen gebruiken in plaats van de router steeds te moeten vervangen of weg te gooien.

Waaraan dankt de FRITZ!Box zijn naam?

Het merk FRITZ! bestaat al ruim 30 jaar, en de FRITZ!Box al 20 jaar. Het begon in 1995 met de FRITZ!Card voor ISDN. Sindsdien maakt AVM ingewikkelde netwerktechnologie eenvoudig voor iedereen. Het idee is dat iedereen de producten makkelijk en éénvoudig kan gebruiken. Daarom werd er een productnaam gezocht die persoonlijk was, toegankelijkheid uitstraalde en stond voor gebruiksgemak en begrijpelijke technologie. De naam Fritz is ongecompliceerd en past bij het bedrijf waarvan het hoofdkantoor in Berlijn gevestigd is. Na FRITZ! en FRITZ!Card in 1995 was de naam FRITZ!Box in 2004 de voor de hand liggende keuze: alles wat je nodig hebt voor een controlecentrum in de digitale woning is verkrijgbaar in één box: de FRITZ!Box.

Mijlpalen van de FRITZ!Box op de breedbandverbinding

– 2004 – De eerste FRITZ!Box wordt gepresenteerd op Cebit te Hannover op 18 maart 2004
– 2009 – FRITZ!Box voor VDSL
– 2010 – FRITZ!Box voor kabelaansluiting
– 2011 – FRITZ!Box voor mobiele LTE
– 2016 – FRITZ!Box Fiber voor glasvezelverbinding
– 2021 – FRITZ!Box voor 5G
– 2022 – FRITZ!Box voor 10 Gigabit glasvezel

Ter gelegenheid van de 20e verjaardag van FRITZ!Box viert AVM het hele jaar door verschillende FRITZ!Box-momenten, die te vinden zijn op de website en.avm.de/20YearsFritzbox