Getac heeft vandaag de lancering aangekondigd van Getac Assist, een volledig robuuste oplossing voor remote gebruik, om personeel en teams in het veld binnen de robuuste industrie te ondersteunen met geavanceerde mogelijkheden voor kennisoverdracht, begeleiding op afstand, inspectie, training, veiligheid en conformiteit.
Met Getac Assist kunnen gebruikers op afstand met de krachtige nieuwe Getac Assist Camera vanaf de werklocatie live beelden streamen en deze veilig bekijken via het speciaal hiervoor ontworpen browser-gebaseerde platform van Getac. Subject Matter Experts (materiedeskundigen) wereldwijd kunnen vervolgens inloggen op het platform om direct aantekeningen te maken bij videobeelden en screenshots van de livestream, documenten te delen met andere materiedeskundigen en gebruikers op locatie begeleiden bij lastige procedures. Dit leidt niet alleen tot hogere percentages van first-time fixes (geslaagde reparaties bij de eerste interventie), maar helpt ook uitvaltijd beperken, kosten voor assistentie te verlagen en de algehele operationele efficiëntie van remote personeel te verbeteren.
De nieuwe Getac Assist Camera is licht en veelzijdig. In tegenstelling tot traditionele oplossingen voor externe assistentie waar headsets voor nodig zijn, is deze camera ontworpen om op het lichaam te worden gedragen of los te worden gemonteerd, met een groot aantal veilige bevestigingsmogelijkheden. Dit biedt een stabielere videostream en een vrij uitzicht voor gebruikers, wat zorgt voor een hogere waarneming en veiligheid.
De Getac Assist Camera beschikt over Wi-Fi en 4G LTE-capaciteiten voor naadloze connectiviteit en biedt tot wel 10 uur batterijvermogen voor lange periodes van onafgebroken gebruik. Net als de andere volledig robuuste apparaten van Getac is ook de Assist Camera uitgerust om te functioneren in uitdagende werkomgevingen. Met een temperatuurbereik van -20°C tot +50°C (en opslagtemperaturen van -40°C tot +71°C), voldoet de camera ook aan de IP67 en MIL-STD-810H-normen en heeft een valbestendigheid van 2 meter. De oplaadopties bestaan uit een enkel laadstation, een multi-dock of magnetische quick-release kabel.
Wanneer de camera gekoppeld wordt aan Getac’s bijbehorende Assist-software, kan remote personeel samenwerken met experts alsof ze naast hen op locatie staan. Het veilige browser-gebaseerde platform zorgt voor snelle en eenvoudige communicatie. Zo kunnen experts live videobeelden bekijken, documenten en geannoteerde screenshots delen, live chatten met collega’s, opnames maken en nog veel meer. Het platform bevat ook objectherkenning en GenAI, functies die kunnen worden gebruikt om automatisch gevoelige en/of persoonlijke identificeerbare informatie (PII), zoals gezichten of kentekenplaten, op videobeelden en screenshots te anonimiseren.
“Getac Assist vormt een nieuwe referentie voor assistentie op afstand binnen de robuuste industrie,” zegt Amanda Ward, EMEA Senior Director, Technology & Services van Getac. “Zelfs in uitdagende werkomgevingen en ongunstige weersomstandigheden biedt het remote personeel de mogelijkheid om een naadloze verbinding te maken met experts over de hele wereld en de hulp te krijgen die ze nodig hebben om het nodige percentage van first-time fixes te bereiken. Dit verandert zowel de prestaties van serviceoproepen als de klanttevredenheid en biedt een betrouwbaar, geavanceerd platform aanpasbaar op de specifieke eisen van robuuste veldoperaties.”