‘Practice what you preach’ moeten ze bij ICT-distributeur ALSO gedacht hebben. De distributeur, die ook producten van diverse security-fabrikanten levert, voert op de webshop multifactor authenticatie (MFA) in.
ALSO wil naar eigen zeggen de hoogst mogelijke beveiliging en bescherming toepassen op de webshop. MFA helpt de bedrijfsgegevens te beschermen door een extra beveiligingslaag toe te voegen. Hiermee kan bijvoorbeeld voorkomen worden dat kwaadwillenden met een gestolen gebruikersnaam en wachtwoord toegang krijgen tot de webshop en bedrijfsgegevens.
De oplossing die ALSO gebruikt, is zeer eenvoudig: het is gebaseerd op een tijdsgebonden eenmalig wachtwoord (TOTP). Het enige wat gebruikers hoeven te doen is een gratis app te installeren, die tijdsgebonden wachtwoorden kan genereren (bijv. MS Authenticator). Na de eerste installatie voert de klant elke keer dat hij de webshop wil binnenkomen een code in, die elke 30 seconden opnieuw wordt gegenereerd.
De nieuwe MFA-authenticatie zal de komende weken uitgerold worden in de webshop voor ALSO Nederland, ALSO België en ALSO International.