Security-leverancier Avast heeft zijn nieuwe merkidentiteit onthuld. Het bedrijf stelt zich tot doel om de ‘digitale vrijheid te beschermen voor alle online burgers’.
Avast zet zich voortaan in voor het bevorderen van digitale rechten, met name op het gebied van privacy. Uit onderzoek van Avast blijkt namelijk dat 6 op de 10 mensen het toegenomen belang van het internet tijdens de pandemie erkennen. Tegelijkertijd maakt twee derde van de ondervraagden zich zorgen over beveiliging en privacy en weerhoudt het hen zelfs om iets online te doen. Vooral vrouwen en mensen tussen 18 en 24 jaar (68%) zijn daarover het meest bezorgd. “De nieuwe look en view van het merk Avast weerspiegelen ons nieuwe bredere doel”, zo stelt het bedrijf.
“De digitale wereld heeft een tweesprong bereikt. Meer dan 4,8 miljard mensen zijn vandaag de dag online. Dat is meer dan de helft van de wereldbevolking. Ervoor zorgen dat mensen toegang hebben tot een veilig en beveiligd internet wordt steeds meer een fundamenteel digitaal recht”, zegt Ondrej Vlcek, CEO van Avast.
Het is volgens Vlcek niet genoeg om erop te vertrouwen dat online providers altijd het beste met ons voor hebben als het gaat om het beschermen van de veiligheid en privacy. “Wij geloven als IT-securitybedrijf dat we meer kunnen doen om de online beveiliging te verbeteren en ons te verdedigen tegen heimelijke bewaking door ongewenste tracking en monitoring. Avast zet zich daarom in om te vechten voor digitale vrijheid en om de privacy te beschermen van digitale burgers die nu online zijn en van degenen die in de toekomst bij ons zullen komen.”