Bijzonder was de inspirerende presentatie van mede-oprichter en ceo Patrick Lo, die voor het eerst op een Benelux-partnerevent acte de présence gaf. Hij schilderde op humoristische wijze de geschiedenis en groeiontwikkeling van NETGEAR, die is gebaseerd op twee pijlers: technologisch leiderschap en eenvoud in gebruik. Daardoor kan het bedrijf een brede markt bedienen. Waar volgens Lo de concurrenten zich druk maken om de Fortune 5000 richt NETGEAR zich op wat hij de ‘Less Fortunate 5 billion’ noemde. Om een dergelijke grote markt te bedienen heeft NETGEAR in de loop van de jaren een uitgebreid partnerkanaal ontwikkeld, dat wereldwijd inmiddels 45.000 retailers en 35.000 resellers omvat. Over de opkomende markt die het Internet of Things belooft zei Lo dat dit de komende vijf tot tien jaar enorme kansen biedt om in de upgrade-cycle die daarbij hoort nieuwe standaarden te kunnen zetten en hogere ASP’s (en dus hogere resellermarges) voor de kwaliteitsproducten van NETGEAR te behalen. Lo vertelde met gepaste trots dat NETGEAR voorop loopt in technologische ontwikkelingen en daarbij wekelijks niet minder dan twee nieuwe producten of oplossingen introduceert.
Chris van Roosmalen, verantwoordelijk voor consumentenproducten, en Arend Karssies die de zakelijke business onder zijn hoede heeft, presenteerden vervolgens enkele nouveautés waarmee het partnerkanaal dit jaar weer volop vooruit kan.
Vervolgens werd een aantal partners, die in 2014 op een of andere wijze een bijzonder prestatie in de samenwerking met NETGEAR hebben geleverd, beloond met een partner award.
Alle Award winnaars poseren samen met Patrick Lo (derde van rechts, voorste rij) met hun awards
Voor de Value Added Distributor of the year award in het consumentenkanaal waren ALSO, Ingram Micro en Tech Data genomineerd. ALSO bleek de gelukkige winnaar.
In de categorie Wireless Partner of the year waren genomineerd: Mobile Creations, Comlog en WinSys. Winnaar werd WinSys.
Voor de titel Storage Partner of the year kwamen ISSYS ICT, Datamex en Solit Network Solutions in aanmerking. Uiteindelijk mocht Solit de award mee naar huis nemen.
Op de kandidatenlijst voor de titel DMR Partner of the year stonden Misco, Informatique en KommaGo.n, welke laatste de award ontving uit handen van Arend Karssies. Het Belgische Discorp en de Nederlands bedrijven Olssen en Real Solutions waren kandidaat voor de New business partner award. Real Solutions uit Haarlem bleek de uiteindelijke winnaar.
De B2B broadline distribution award ging naar Tech Data Nederland, dat daarmee de andere genomineerden ALSO en Ingram Micro aftroefde. In de categorie Value Add distribution award waren ADI Global Distribution, SDC Group en Smartwares Security genomineerd. ADI Global Distribution sleepte deze award uiteindelijk binnen.
De informatieve en inspirerende bijeenkomst werd afgesloten met een aangeklede netwerkborrel.


