Er komen ook nieuwe ‘Specialty Benefits’ voor partners die zich richten op de retailmarkt, het onderwijs en IoT-retailoplossingen. Iedere ‘specialty’ biedt specifieke voordelen die partners helpen bij het verbeteren van hun concurrentiepositie. Intel deed deze aankondigingen tijdens de Intel Solutions Summit (ISS) 2015 in Abu Dhabi, de jaarlijkse EMEA-conferentie voor Intel Technology Provider-leden. Aan dit evenement nemen ruim 500 partners uit 49 landen deel, waaronder Nederland.
“Het Intel Technology Provider programma*) heeft zich bewezen als een belangrijke bron van informatie. Het biedt concrete voordelen voor partners en die nemen er dan ook actief aan deel”, zegt Maurits Tichelman, vice president van de Sales and Marketing Group, en general manager Sales, Direct en Channel Sales bij Intel. “Intel heeft het programma nu verder ontwikkeld om partners te helpen bij het binnenhalen van nieuwe business in 2015.”
Partners die lid zijn van het Intel Technology Provider-programma kunnen profiteren van onderstaande nieuwe voordelen:
Specialty Benefits voor IoT retailoplossingen
Leveranciers van retailoplossingen die vaste en/of mobiele point-of-sale oplossingen, digital signage, content management en analytics voor de retailsector bieden, krijgen de beschikking over:
– toegang tot pre-sales technische ondersteuning
– erkende ‘Retail Solutions Specialist’ benaming
– toegang tot exclusieve onderzoeken van analisten
– partnerpromoties
– exclusieve evenementen en netwerken
– Innovation Labs
Specialty Benefits voor retailers
Retailpartners die deelnemen aan het Intel Technology Provider-programma en die producten leveren met Intel-technologie aan zowel bedrijven als aan consumenten producten met Intel-technologie, krijgen de beschikking over:
– toegang tot een marketing development manager
– face-to-face retailtraining
– Intel Retail merchandising materialen
– partner events
– punten voor de verkoop van Intel-technologie
Meer informatie en details zijn te vinden op www.intel.com
*) Het Intel Technology Provider-programma bestaat sinds 1994 en is geïnitieerd door de Reseller Channel Organisation van Intel. Het programma levert producten via ruim 850 distributeurs en omvat een netwerk van 150.000 partners in 140 landen.