Dit jaar richt de groep zich op bouwen en sterker worden voor het lanceren van initiatieven die een voorbereiding zijn op de volgende ontwikkelingsfase. Econocom lanceerde in dat kader Digital Dimension, zette haar gerichte acquisitiebeleid door, optimaliseerde haar organisatie en voerde plannen voor besparingen en synergie door.
In het laatste kwartaal van 2014 kwam de omzet uit 670 miljoen euro, een stijging van 13,6 procent, voornamelijk in organische groei, waarbij alle activiteiten van de groep een groei op een like-for-like basis rapporteerden
De groei van Econocom werd gedreven door de positionering van de Groep in de groeiende markt voor digitale transformatie en dankzij synergie tussen haar drie complementaire bedrijfsonderdelen.
Uitgesplitst naar divisies boekte Technologie Management & Financiering 355 miljoen euro omzet in Q4, terwijl de jaaromzet in 2014 toenam tot 1,045 miljard euro, een organische groei van 1,7 procent.
Services realiseerde een omzet van 192 miljoen euro in het vierde kwartaal en 663 miljoen euro over heel 2014, een plus van 61,8 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. De stijging was het gevolg is van de overname van Osiatis in september 2013. Ook profiteerde Services van de ontwikkeling van Digital Dimension, dat in haar eerste jaar sinds oprichting al een omzet van meer dan 30 miljoen euro wist te realiseren
Producten & Oplossingen realiseerde in Q4 een omzet van 123 miljoen euro, een plus van 25,2 procent, de jaaromzet kwam uuit op 382 miljoen euro, 18,2 procent meer dan in 2013.
Voor 2015 verwacht Econocom opnieuw een jaar met organische omzetgroei en een stijging van het operationeel resultaat en de nettowinst per aandeel. Daarnaast wil de dienstverlener de overname- en expansiestrategie verder doorzetten, met name in de high-potential security, e-health en mobiele applicatie markten.