Begin deze week sprak Brown met de media in het Australische Sydney en zei dat ‘Symantec is gebouwd rondom een groot aantal acquisities, maar we hebben te weinig oog ervoor gehad om te zorgen dat deze producten samen beter waren dan de som der delen.’ Maar dat gaat veranderen, zo bezwoer Brown, en ditmaal moet het ook echt gaan lukken.
Als eerste komen er tools die een correlatie leggen tussen informatie over security die bij endpoints wordt verzameld, email en het network, om zo een veelzijdig beeld van de security omgeving van de organisatie te leveren en informatie te geven over bedreigingen en actuele aanvallen op het netwerk. Dat initiatief moet zorgen voor innovatie in de productiviteit van medewerkers die zijn belast met de bescherming van de bedrijfsomgeving.
Het eerste tastbare bewijs van deze nieuwe strategie, een module die data verzameld van endpoints, moet in december op de markt komen. In de loop van de volgende anderhalf jaar moeten daar nog 11 nieuwe producten bij komen. Dat is volgens Brown het tijdpad dat nodig os om uiteindelijk tot en ‘unified security strategie’ te komen. Tegenover de Britse techsite The Register verklaarde Brown dat Symantec ‘eigenaar’ wil worden de categorie ‘allesomvattende security intelligence’ en niet van een bepaald product of productrange.
Ook het management kan straks beschikken over eigen tools. Brown vertelde dat Symantec werkt aan een security analytics product genaamd ‘Risk Insight’ dat managers in staat stelt om hun directies afdoende antwoorden te geven op vragen als ‘hoe veilig zijn we?’ Deze dienst gaat gebruik maken van de informatie die vanaf Symantec’s endpoint security oplossingen wordt verzameld en in tijdperspectief wordt geanalyseerd zodat daar een bijna real-time statusrapport over het veiligheidsniveau uit kan worden gegeneerd. En dat is ook noodzakelijk, aldus Brown. Vandaag de dag huren bedrijven die de status van hun veiligheidssituatie willen weten consultants daarvoor in, maar het dure rapport dat ze uiteindelijk ontvangen is al weer verouderd op het moment dat ze het wordt geschreven. Een bijna real-time report moet Symantec’s volledige productsuite de juiste meerwaarde verlenen, zo verwacht Brown.
Brown wees ook op de verbeteringen in de verkoop van enterprise producten in het afgelopen kwartaal, na een aantal kwartalen van daling achter elkaar. De nieuwe ceo is er van overtuigd dat het volledig integreren van producten en het leveren van betere analytics de sleutel tot (nieuw) succes is en dat daamee ook een terugkeer naar een operationele marge van 30 procent binnen bereik komt.
Bron: The Register