Voor alle producten die NETGEAR levert is monitoring en management steeds belangrijker geworden. “En wij maken niet zozeer een verschil tussen beide elementen”, vertelt VAR Salesmanager Sergio Mandos. “Veel bedrijven doen dat wel, maar dan is de vraag: ‘wat doe je als er iets gebeurt?” Als het gaat om devicemanagement ziet Mandos geen problemen, maar op het gebied van networking wordt dat al snel ingewikkelder. “Er vindt uiteraard management op wireless netwerken plaats, maar management en monitoring van switches tot en met de access points is vaak niet multi-tenant.”
Volgens Eric Lindeman biedt NETGEAR daar met Insight Pro een oplossing voor. “Het maakt namelijk niet uit op hoeveel klanten je beheert en welke instellingen zij nodig hebben. Alle regels en veranderingen die je doorvoert voor een enkele locatie, worden alleen daar doorgevoerd. En wil een klant zelf monitoren en managen, dan is dat ook mogelijk. Met Insight Pro en onze networkingproducten leveren wij zo een hoge mate van customization.” Producten kunnen ook lokaal gemanaged worden. Ook oudere producten worden ondersteund. Mandos: “Veel producten zijn backwards compatible gemaakt met Insight Pro. Gebruikers genieten dan niet alle features die nieuwere generaties bieden, maar ze kunnen deze wel centraal managen. Dat biedt ook resellers gemak.”
‘Met Insight Pro en onze networkingproducten leveren wij een hoge mate van customization’
Naast de backwards compatiblily doet NETGEAR meer voor resellers. Zo worden zij ook ondersteund in pre- en aftersales support. Mandos: “Als mensen denken aan support, denken zij vaak aanaftersales. Dat doen we natuurlijk ook, onder andere met levenslange garantie en next business-day replacement. Maar pre-sales zijn minstens zo belangrijk. Zo kunnen we onze partners helpen met de WiFi Intake Portal.” In deze interactieve online portal kan de plattegrond van een bedrijfsruimte worden geüpload. “Hierin maken we niet alleen inzichtelijk hoe de beste dekking gerealiseerd kan worden, maar ook welke apparatuur nodig is om dat te bereiken”, zegt Lindeman. Daarnaast biedt NETGEAR trade-in services aan. “Er wordt vaak gebruik gemaakt van oudere apparatuur. Zeker nu de afgelopen anderhalf jaar niet altijd geïnvesteerd is in wifi op de zaak’, schetst Mandos. “Maar mensen hebben thuis vaak wel geïnvesteerd in WiFi 6. Op kantoor hebben zij echter niet dezelfde gebruikservaring en dat leidt natuurlijk tot klachten.” Daarom kunnen klanten, ongeacht merk, bij NETGEAR hun oudere apparatuur inruilen en met korting nieuwe WiFi 6-apparatuur aanschaffen. “Dit Trade in & Trade Up-programma biedt resellers ook een goede ingang om opnieuw met hun klanten om tafel te gaan.”
NETGEAR wil resellers en partners dan ook ondersteunen als one-stop-shop. “Naast WiFi 6, leveren we ook POE+ en andere nieuwe concepten. Natuurlijk gekoppeld aan het vertrouwde Insight Pro-platform. Daar zijn overigens geen extra investeringen voor nodig. Of je nu één of twee producten gebruikt, je kunt direct aan de slag.”
Ga naar Netgear-Nederland.nl voor meer informatie.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 5 – 2021]