Rodney Carrilho is de drijvende kracht achter de techniek in en om het bedrijf, terwijl Erwin Haagen verantwoordelijk is voor het commerciële gedeelte en daarnaast ook betrokken is bij support en development.
“Yibblo is officieel gelanceerd op 1 januari 2020,” blikt Rodney Carrilho terug. “Wat ons kenmerkt is dat we altijd gericht zijn op oplossingen en niet zozeer op producten of diensten. Ons doel is: het leveren van toegevoegde waarde en continuïteit. We helpen bedrijven met het stroomlijnen en optimaliseren van communicatie, collaboratie en participatie. De telecommarkt heeft de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling doorgemaakt en Yibblo is meegegroeid. We hebben veel bereikt en een stabiele klantenkring opgebouwd, nu is het tijd om een volgende stap te zetten, strategische keuzes te maken en new business te genereren.”
Yibblo is officieel gelanceerd op 1 januari 2020
Strategische keuzes
Een voorbeeld van een dergelijke strategische keuze, is de manier waarop Yibblo omgaat met de inkoop van diensten. Rodney Carrilho: “Aan de inkoopkant kiezen we er doelbewust voor om in zee te gaan met slechts twee cloud security-partijen. Niet omdat er iets mankeert aan de overige oplossingen, maar omdat wij op die manier optimaal ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten en resellers.”
Erwin Haagen: “Om ons bereik te vergroten werken we met resellers voor de producten en diensten die we aanbieden. Bijkomend voordeel is dat Rodney en ik ons dan meer kunnen focussen op de producten en de ondersteuning van de diensten.”
Product en dienstverlening
De UC- en UCaaS-oplossing van Yibblo is ‘mobile’ ingestoken, legt Haagen uit. “We kunnen out-of-the-box integraties aanbieden met applicaties, waaronder Teamleader, Exact Online en andere CRM-pakketten. Gebruikers hoeven slechts één keer in te loggen en kunnen alles bedienen vanuit één applicatie – doorschakelen, meetings, mail- en chatverkeer – noem het maar op. Het belang van interne communicatie wordt vaak onderschat. In deze UCaaS oplossing kunnen collega’s ongelimiteerd met elkaar communiceren en elkaar bijvoorbeeld ook taggen. Dat werkt een stuk efficiënter en kostenbesparend.”
“We maken onderscheid tussen het product en de dienstverlening”, benadrukt Carrilho. “Hoe meer een klant zelf kan, hoe beter. Daarmee zijn ze ook het snelst geholpen. Natuurlijk kunnen wij hen daarbij helpen en desgewenst alles uit handen nemen. Dat tweesporenbeleid is onze kracht.”
Geen beren op de weg
“Niet alleen grote ondernemingen gebruiken deze UCaaS-oplossing, ook kleinere ondernemingen kunnen ermee uit de voeten,” zegt Carrilho. “Onze klantenkring is heel divers, variërend van agrariërs, winkeliers en fysiopraktijken tot aan rioolbedrijven en onderwijsinstellingen. Ook voor kleinere ondernemers biedt deze UCaaS-oplossing toegevoegde waarde. Zij zien echter vaak beren op de weg vanwege de verwachting dat er hoge kosten mee gemoeid zijn of grote bijkomende investeringen. Die hoge kosten en grote investeringen zijn vanaf nu verleden tijd. Nieuwsgierig geworden? Bij ons staat de koffie altijd klaar!”