In een eerder gesprek met ChannelConnect benadrukte Dennis Schabracq dat partners en resellers hun productaanbod -kunnen uitbreiden door naast UCaaS ook CCaaS aan te bieden. Hij pleit bovendien voor een andere manier van denken over klantcontact. “Niet alleen callcenters, maar ook bedrijven met klantcontact kiezen nog te vaak voor UCaaS-oplossingen,” zegt hij. Nu de markt verandert, AI zich ontwikkelt en het aantal klantcontactkanalen toeneemt, is UCaaS niet langer de ideale oplossing.
Steam-connect biedt zowel een eigen UCaaS- als CCaaS-oplossing. “Voor goed klantcontact, zeker in het mkb, heb je een CCaaS-oplossing nodig,” stelt Schabracq.
Omdat Steam-connect beide oplossingen in eigen beheer heeft, werkt hun klantcontactplatform naadloos met hun UCaaS-telefoniecentrale. Deze kan ook worden ingezet voor kantoortelefonie en vast/mobiel–integratie, waardoor bedrijven met één oplossing zowel klantcontact als interne communicatie -kunnen faciliteren. “Wij zijn een van de weinige partijen in Europa – misschien zelfs wereldwijd – die beide platformen zelf -beheren,” voegt hij toe. Bovendien is het een -Nederlands product, wat qua privacy–garanties steeds relevanter wordt.
Partnermarkt zit op slot
Waarom kiezen bedrijven dan toch nog vaak voor UCaaS? “Vanwege de bekendheid,” legt Schabracq uit. “Veel bedrijven denken: ‘Ik ben geen callcenter, dus ik heb geen CCaaS nodig.’ Maar een goed klantcontact-platform is essentieel voor ieder bedrijf.” Een andere reden voor de trage adoptie is het beperkte aanbod van CCaaS via partners. Veel -resellers bieden conventionele UCaaS-oplossingen en zijn terughoudend om een nieuw product op te nemen. “Wij bieden hen juist een nieuwe dienst waarmee ze hun portfolio kunnen uitbreiden.”
Steam-connect levert via partners en helpt hen de benodigde kennis op te bouwen. “Training is essentieel, net zoals toen de sector overstapte van koper naar VoIP. Wij begeleiden onze partners bij hun eerste projecten, zodat ze de dienstverlening succesvol kunnen uitrollen.” Tot slot noemt Schabracq de rol van AI. “AI is een hype, maar geen doel op zich. Binnen onze UCaaS- en CCaaS–platformen integreren we AI-oplossingen om het werk makkelijker te maken. We laten partners graag de kracht ervan ervaren.”