Bij Connectivity Factory zijn het afgelopen jaar flinke stappen gezet. “Het is een succesvol jaar geweest”, zo opent Gerben de Haan het gesprek. “Begin vorig jaar zijn de zakelijke tak van Telecombinatie en Ingram Micro Activation Services samengevoegd en zijn we verder gegaan als Connectivity Factory. In november hebben we hier ook Televak Centers aan toegevoegd. Met de integratie van het team van Televak Centers zijn we nu als Connectivity Factory helemaal klaar om onze business partners optimaal van dienst te zijn.
Connectivity Solutions Team
Dit wordt onder meer zichtbaar door het nieuwe Connectivity Solutions Team (CST). “Dit team, dat bestaat uit Senior Consultants en Technical Support Engineers, ondersteunt business partners in uitdagingen op het gebied van sales, implementatie, installatie, engineering en projectbegeleiding van vaste telefonie,hosted telefonie en internetdiensten”, vertelt De Haan enthousiast.“Met de inzet van het CST krijgenpartners ondersteuning gedurende de volledige looptijd van de geleverde diensten en kunnen zij de kwaliteit richting eindklanten verhogen.”
‘Met de inzet van het CST kunnen partners de kwaliteit richting eindklanten verhogen’
Met de toevoeging van het CST speelt Connectivity Factory in op een grote behoefte. “Kleine en middelgrote business partners hebben vaak zelf geen expertise of mogelijkheden om deze diensten zelfstandig uit te voeren”, weet De Haan. “Het CST neemt voor deze business partners alle randzaken uit handen, zodat zij zich volledig kunnen focussen op hun core business. Daarnaast verbreedt op deze manier het portfolio zonder moeite, wat weer resulteert in omzetgroei en marge voor de partner.”
Werkplekken

Gerben de Haan
Een andere dienst waar Connectivity Factory zich de komende tijd op gaat richten is de werkplek. Iedereen weet dat telecom en IT steeds meer geïntegreerd worden. Dit komt op de werkplek bijeen. Maar de werkplek is al lang niet meer het bureau in het traditionele kantoor. De vraag is hoe je daar als telecom- en IT-reseller mee om moet gaan. “Wij hebben daarom een trainingsprogramma samengesteld om onze partners kennis te laten maken met de nieuwste technologieën en totaaloplossingen. Want hoe ziet de werkplek er straks uit? En hoe zit het met het verdienmodel voor de reseller? Ons trainingsprogramma geeft antwoord op al die vragen en zorgt voor een uitstekende basiskennis op dit terrein. En voor de implementatie kunnen onze partners vervolgens weer een beroep doen op het Connectivity Solutions Team”, zo besluit De Haan ons gesprek.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2-2020]