De huidige situatie heeft echter ook een zilveren randje: snelle veranderingen vragen om technologie die zichzelf net zo makkelijk kan aanpassen. Resellers van UCaaSoplossingen zijn zich hier al van bewust, aangezien zij de afgelopen maanden drukdoende zijn geweest om remote communication solutions uit te rollen bij partners en klanten en hun bedrijfsvoering naar de cloud te migreren. Op die manier hebben zij hun business kunnen continueren terwijl de kantoren werden gesloten. De resellers hebben de afgelopen maanden zeker niet stil gezeten, zij rolden dagelijks wel tien solutions uit, terwijl daarnaast ook remote telefonie werd ingericht. Dit proces is zich de afgelopen maanden continu blijven herhalen zonder een moment adempauze.
Resellers van 3CX hebben de afgelopen een minder hectische tijd gehad. Zij ervoeren namelijk de voordelen van ‘Hosted by 3CX’. Partners kunnen de toegenomen werkdruk namelijk compenseren door 3CX de installatie en het beheer van hun telefooncentrale te laten verzorgen. Dit alles met behoud van de directe relatie met hun klanten – het beste van twee werelden. Sales Manager Natassia Allery van 3CX vertelt meer.
Wat kun je ons vertellen over de laatste ontwikkelingen binnen 3CX?
“Ondanks de chaos zijn we bezig met ons beste jaar ooit. We hebben voor een periode van drie jaar onze communicatiediensten aangeboden aan Britse bedrijven en scholen die zijn getroffen door het coronavirus en we hebben nonstop met onze partners samengewerkt om hen door het migratieproces heen te loodsen. Verder hebben we achter de schermen onze CPUcapaciteit verder uitgebreid en hebben we 3CX WebMeeting een extra impuls kunnen geven. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis zagen we de vraag naar deze oplossing toenemen met 400 procent. Nu we de eerste piek achter de rug hebben, zijn we nieuwe manieren aan het zoeken om de tijd die nodig is om de installatie en setup bij onze partners te verkorten. Op die manier kunnen zij zich focussen op wat belangrijk is: de relatie met hun klanten.”
Wat houdt ‘Hosted By 3CX’ in?
“Dankzij ‘Hosted by 3CX’ kunnen systeembeheerders hun zorgen over hosting vergeten, omdat het PBXmanagement wordt vereenvoudigd. Partners die 3CX uitrollen en daarbij ‘Hosted by 3CX’ gebruiken hebben hier namelijk geen omkijken meer naar. Zo worden de licenties automatisch gemanaged en onderhouden, waardoor zij slechts de helft van hun tijd kwijt aan het onderhoud van de systemen. Op die manier kunnen zij zich focussen op nieuwe kansen, waardoor de business verder kan groeien. In ons jaarlijkse partneronderzoek kwam naar voren dat een eenvoudig te beheren oplossing hoog op de wensenlijst stond. Dat was al voordat COVID19 de kop opstak bekend. Maar dankzij de coronacrisis groeide de vraag exponentieel. Voorals omdat resellers partners ondersteunden die door de lockdown werden overvallen en geen gebruiksvriendelijke oplossing voor handen hadden.”
Waarom moeten partners kiezen voor ‘Hosted by 3CX’ in plaats van zelf een systeem on-site inrichten?
“Dit systeem is eenvoudig, snel en de meest kosteneffectieve optie. Partners hoeven alleen licenties voor hun klanten aan te schaffen, waarna zij met één druk op de knop het systeem binnen enkele minuten kunnen uitrollen. Op die manier hebben zij meer tijd om klanten wegwijs maken. En aangezien 3CX het systeem beheert, wordt het oplossen van problemen efficiënter en kunnen we een ‘best in class’ installatie garanderen.”
‘Hosted by 3CX is een eenvoudige, snelle en kosteneffectieve optie’
“Vanuit kostenperspectief kunnen we de schaalgrootte gebruiken om namens onze wederverkopers de beste prijzen te krijgen. Wij werken samen met Google Cloud, Digital Ocean en AWS om concurrerende tarieven te bieden. Voor klanten met standaard en professionele 3CXabonnementen zijn de kosten van ‘Hosted by 3CX’ inbegrepen. Partners kunnen daardoor een veilig systeem aanbieden, dat wordt gegarandeerd door de leverancier, zonder dat zij de prijzen hoeven te verhogen. Daardoor zijn we nu al één van de meest aantrekkelijk geprijsde leveranciers op de Britse markt en dankzij ‘Hosted’ zal de vraag alleen nog maar toenemen.”
Vanuit commercieel perspectief gezien is Hosted by 3CX waardevol voor partners?
“Absoluut! Hosted by 3CX zorgt ervoor dat de implementatie eenvoudiger is, zodat partners meer tijd kunnen besteden aan potentiële en bestaande klanten. Bovendien kunnen ze meerdere inkomstenstromen genereren, door bijvoorbeeld SIPtrunks en IPtelefonie met hun eigen commissieschema’s aan de dienstverlening toe te voegen. Maar ook door het bieden van ondersteuning en training.”
‘Partners spelen een centrale rol in de ondersteuning van hun klanten’
“Natuurlijk zien we ook dat sommige partners de voorkeur geven aan eigen hosting of een implementatie op locatie, onder andere vanwege de specifieke behoeften van klanten. Die opties zullen wij vanzelfspreked blijven aanbieden. 3CX is bekend geworden omdat we partners een keuze gaven in de beste oplossing voor hun situatie. Dat gaat ook niet veranderen!
”Waarom zijn partners belangrijk als het aankomt op de levering van cloudoplossingen?
“De digitale transformatie is een enorme onderneming voor een bedrijf en ondanks dat veel organisaties op de hoogte zijn van de voordelen van de cloud, kan de schaal van verandering enorm spannend zijn. Partners spelen daarom een centrale rol in het ondersteunen van hun klanten tijdens de migratie. Van het selecteren van de telefoontoestellen, tot het vastleggen van de beste belbundels en het bieden van continue ondersteuning, zij beheren de relatie met de klant. 3CX verkoopt exclusief via het kanaal, waardoor onze partners het eerste aanspreekpunt zijn.
”Wat wordt de volgende ontwikkeling voor 3CX?
“We staan voor de release van onze langverwachte SMS en Facebookintegratie, waarmee gebruikers een volledige omnichannel klantenservice kunnen onderhouden met behulp van 3CX. Met deze stap kunnen servicemedewerkers berichten via Facebook monitoren en smsberichten versturen vanuit de mobiele app of de webclient van 3CX. De berichten verschijnen in een livechat omgeving dezelfde locatie waarvandaan zij chats afhandelen vanuit de website. Zonder in te loggen in de Facebook Business Manager kunnen medewerkers op die manier direct reageren op berichten via Facebook en in contact treden met (potentiële) klanten. Aangezien 40% van de gebruikers een antwoord verwacht binnen één uur, wordt het steeds belangrijker om dit goed op orde te hebben. We kijken dan ook enorm uit naar deze lancering.”

Natassia Allery
Corona en de cloud
Zijn hosted solutions de sleutel tot het doorkomen van een tweede golf?
Binnen de industrie waren slechts enkele partijen voorbereid op de eerste lockdown, dus het is geen verrassing dat een groot deel van de zakelijke markt moeite had om oplossingen voor werken op afstand om deze onstuimige periode door te komen. Op dit moment zitten we in een lastig parket, nu in sommige markten intelligente of lokale lockdowns weer aan de orde van de dag zijn. Daarom is veelzijdigheid vereist voor de toekomst.
Hier komt gehoste communicatie om de hoek kijken. De migratie naar de cloud maakt het mogelijk voor ondernemingen om hun bedrijfsactiviteiten flexibel in te richten. Door klanten de mogelijkheid te geven om binnen enkele minuten van kantoor naar thuiskantoor over te schakelen, wordt stilstand in productiviteit vermeden in het geval van een tweede lockdown. In deze onzekere tijden zal de vraag ook fluctueren. Cloudsystemen kunnen snel worden opgeschaald om aan de veranderende behoeften te voldoen en er is weinig risico voor het systeem tijdens onderhoudsmomenten. Ten slotte maken cloudserviceproviders gebruik van de nieuwste technologie en apparatuur om de continuïteit te garanderen en aanvullende maatregelen te implementeren, zoals noodherstel.
Mocht je nog geen gehoste communicatieoplossing hebt geïmplementeerd of nog niet de juiste oplossing hebt gevonden bij je huidige leverancier, dan is het tijd voor 3CX. Cloudcommunicatie biedt flexibiliteit, schaalbaarheid en de betrouwbaarheid om een eventuele tweede lockdown door te komen. Als je het ons vraagt, zitten we middenin een onzekere periode, maar een UC-oplossing hoeft daar niet aan de onzekerheid bij te dragen.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 7 – 2020]