Nadat de privatisering van de telecomindustrie op gang kwam en PTT Telecom het monopolie op telecomdiensten verloor, zag Denis Wassenaar zijn kansen. Een eigen bedrijf beginnen, telefonieoplossingen leveren en met een eerlijk product en passie voor de klant flink groeien. In 10 jaar tijd waren er 25 medewerkers aangetrokken en het ging het bedrijf voor de wind. Maar het leven als wederverkoper van grote merken betekende uiteindelijk dat de vrijheid die een ondernemer zoekt, beperkt werd door de wensen en nukken van de toeleveranciers. Voor een ondernemer pur sang geen lekker gevoel.
‘Samen bouwen met een gedeelde passie’
Denis Wassenaar: “Je bent uiteindelijk geen baas in eigen bedrijf”. Aan het project kwam een eind toen het bedrijf in 2001 werd afgestoten. Wassenaar wilde iets anders, iets dat de ruimte gaf aan zijn passie van creativiteit en het werken met tevreden klanten. In 2005 zag IP One het levenslicht.
IP One, de andere wholesale provider
Met het oprichten van IP One kwam de kernwaarde weer bovendrijven: persoonlijke service. Wat Wassenaar bedoelt is dat hij met zijn team elke dag streeft naar tevreden klanten. IP One is een echt familiebedrijf waar hij samen met zijn vrouw en zoon de leiding heeft, aangevuld met gedreven collega`s. Samen staan ze borg voor een duurzame en open relatie met de klant. Wholesaleprovider IP One biedt verschillende producten whitelabel aan resellers aan, namelijk telefonie in de breedste zin van het woord, internet en clouddiensten. Als wholesaleprovider heeft IP One geen directe relatie met de eindgebruikers. Die rol is exclusief aan de partners voorbehouden. Maar, zegt Wassenaar, die partners moeten wel onze passie delen. Kortom, IP One werkt enkel samen met partners die altijd streven naar tevreden klanten. Samen de kennis, ervaring en passie delen, betekent namelijk samen verder groeien.
Passie maakt ons anders
“Doordat we als familie de eigenaar zijn, kunnen we onze eigen keuzes maken. De passie voor een goede relatie met de klant staat hierbij voorop. De partners die we uitkiezen moeten in dat geheel passen. Het is deze mix die ons anders dan anderen maakt. De klanten van onze partners kennen IP One niet, dat moet ook zo blijven. Als wholesaleprovider hebben we een plaatsje op de achtergrond, maar we definiëren wel de visie achter ons product.”
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 7 – 2020]