Met de naamswijziging versterkt Gamma de merknaam en de aanwezigheid van Gamma Communications in Nederland en verder in de Benelux en Europa. Dit is in lijn met de internationale en langetermijnstrategie van de moedermaatschappij Gamma Communications plc. In de nieuwe situatie, met de nieuwe naam en ondersteund door de sterke Europese moeder is Gamma Communications uitstekend gepositioneerd om die kansen samen met de partners te benutten. Het combineert hiermee de kracht van een sterk merk én een moedermaatschappij met een lange termijnstrategie. En dit in combinatie met lokale besluitvorming en een hoge mate van slagkracht. Daarnaast heeft Gamma Communications de volledige focus op het partnerkanaal.
Maar het gaat veel verder dan alleen een nieuwe naam, zo benadrukt Gerben Wijbenga, CEO Gamma Communications Benelux. “Het draait immers om onze partners en in het verlengde daarvan hun klanten. De grote trend in het bedrijfsleven wereldwijd is (samen)werken op afstand en alles wat daarbij komt kijken aan communicatie. Onze partners willen mee in die trend en wij gaan hen daarmee helpen.”
Samenwerken
De belangrijkste trend in het bedrijfsleven is en blijft (samen)werken op afstand en alles wat daarbij komt kijken aan communicatie. Die behoefte aan slim en efficiënt samenwerken creëert grote kansen voor alle partners van Gamma Communications.
“Digitaal samenwerken op afstand is wat de klok slaat. De corona-pandemie heeft die trend nog eens versterkt. Innovatieve technologie als cloud telefonie, Unified Collaboration & Communications (UCC) en de integratie van vast en mobiel helpt bedrijven veel productiever te worden”, aldus Gerben Wijbenga.
Pieter Verbrugghe, Marketing and Sales Director: “Samen met onze partners kunnen we klanten nog beter van dienst zijn met een nog breder palet aan communicatie-oplossingen voor alle segmenten in de zakelijke markt. Hierdoor kunnen we gezamenlijk meerwaarde bieden aan onze klanten en vergroten we de verdienmogelijkheden voor onze partners. Wat betreft de manier van samenwerken bieden we de vertrouwde persoonlijke ondersteuning en service.”
Vertrouwde partij
“De klant kan in zijn zoektocht naar een slimmere manier van communiceren en effectiever samenwerken voortaan terecht bij één en dezelfde, vertrouwde partij”, vertelt Verbrugghe. “Of het nu gaat om kant-en-klare oplossingen of om maatwerk, om UCC met bijvoorbeeld Teams of liever met Webex, om mobiele communicatie of een cloud-PBX.”
Wijbenga: “ICT is al ingewikkeld genoeg. En dat kan makkelijker en persoonlijker. Samen met onze partners zorgen we daarvoor. Met een duidelijke oplossing voor elke klantvraag op basis van een transparante en persoonlijke manier van samenwerken. Dankzij onze groep zijn we in staat om versneld kennis en expertise uit andere landen ook in Nederland uit te rollen.”
Partner Programma
Naast de introductie van het nieuwe merk introduceert Gamma Communications tevens het Partner Programma voor alle partners die samen met hen willen groeien. Dit programma biedt een uitgebreid palet aan ondersteuning op maat. Denk daarbij aan kant-en-klare marketingcampagnes, het gezamenlijk invullen van cross-en upsell opportunities, ondersteuning in complexe klanttrajecten, training voor het verhogen van productkennis alsook commerciële vaardigheden en incentives.
Gamma Communications kiest uitsluitend voor het partnerkanaal. Pieter Verbrugghe: “We merken dat elke partner een verschillende behoefte aan ondersteuning heeft. De één meer servicegericht, de ander meer salesgericht. Samen met onze partners bepalen we wat nodig is om groei te versnellen.”
Toegang tot meer marktsegmenten
“Met ons portfolio voldoen we nagenoeg aan alle klantvragen voor alle segmenten. Hierdoor hebben onze partners hogere slagingskansen. Onze propositie zijn goed aan te passen aan de specifieke behoeftes; zo bieden we oplossingen voor de verschillende sectoren. Ons Flex portfolio is zeer geschikt voor sectoren als zorg, hotelwezen, scholen, gemeenten en met Horizon zijn we succesvol in bijvoorbeeld de financiële sector, callcenters en de bouw. Beide proposities zijn geschikt voor zowel grote als kleine bedrijven”, legt Verbrugghe uit.
Persoonlijk
Gamma Communications onderscheidt zich door haar persoonlijke aanpak in alle facetten van de dienstverlening en samenwerking. Zo informeerde Gamma Communications haar partners persoonlijk tijdens een event in Kortenhoef op 2 september. Wijbenga: “Nog voor de officiële bekendmaking hebben wij onze partners als eerste persoonlijk geïnformeerd over onze nieuwe naam. Deze persoonlijke aanpak werd door onze partners duidelijk gewaardeerd. Voor mij een mooie motivatie om deze persoonlijke aanpak ook in de toekomst te continueren in onze samenwerking met partners.”
Samen, slimmer
Gamma Communications blijft zich focussen op het partnerkanaal. “We geloven er in dat je tot betere prestaties komt als je het samen én slimmer doet. Dat is waar wij voor staan: Working smarter, together”, besluit Wijbenga.
Over Gamma Communications Nederland
Gamma Communications Nederland is onderdeel van Gamma Communications Benelux. Net als de moedermaatschappij Gamma Communications plc. biedt de gelijknamige Benelux-dochter een breed palet aan oplossingen voor bedrijfscommunicatie en effectiever samenwerken. Meer informatie is te vinden op gammacommunications.nl.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 5 – 2021]