Op afstand en hybride werken heeft nogal wat gevolgen voor de bedrijfsvoering. Denk aan netwerkinfrastructuur, toegankelijkheid, veiligheid en connectiviteit. Deze zaken moeten goed geregeld zijn, wil je kunnen zorgen dat iedereen in de organisatie vanaf iedere gewenste plek kan werken. En hoewel hybride werken breed wordt omarmd, werken veel kantoren nog steeds met een traditioneel model, waarbij het kantoor een cruciale plek inneemt en de middelen om goed thuis te werken onvoldoende zijn ingericht.
Hoe hybride werken er idealiter uitziet, toont AudioCodes in het nieuwe kantoor in hartje Rotterdam. Vaste werkplekken ontbreken en zijn vervangen door grote conference rooms, kleine huddle rooms en inspirerende werkplekken aan het raam. Hier is alle gelegenheid voor medewerkers, partners en eindgebruikers om elkaar te ontmoeten.
Het bedrijf levert al 29 jaar telecomoplossingen, waarbij hardware steeds minder belangrijk wordt. “Alle technologie begeeft zich in steeds sneller tempo naar de cloud,” zegt Regional Sales Director Jasper Maters. “Dat betekent dat technologie steeds vaker in software is gevat. Daardoor liggen businessmodellen rond services veel meer voor de hand dan het verkopen van specifieke producten aan een klant. De diensten worden daarbij geprijsd per gebruiker per maand.”
Wij bieden een oplossing die wereldwijd door duizenden klanten wordt gebruikt, betrouwbaar is en vol functionaliteit zit.
Oplossing rond Teams
Dat geldt ook voor oplossingen voor connectiviteit. “Microsoft Teams is inmiddels een bekende en geliefde oplossing. Wij bouwen samen met Microsoft een oplossing die dit integreert met instant messaging, documenten delen, groepen opzetten en beheren, voice-AI-diensten enzovoort, waarbij gebruiksgemak hand in hand gaat met veiligheid en compliance. Eindgebruikers kunnen zo werken vanuit één platform, waar ze zich ook bevinden.”
Toegevoegde waarde van partners
AudioCodes en de partners in het kanaal hebben daarbij ieder hun toegevoegde waarde. Jasper Maters: “Sommige partners kopen onze technologiecomponenten en integreren die tot een dienst. Andere nemen een min of meer complete managed service van ons af en voegen daar eigen toepassingen aan toe om het als bredere dienst naar de markt te brengen. En dan zijn er partners die onze dienst helemaal doorzetten naar de klant als op zichzelf staande communicatiedienst. Als je zelf zo’n dienst wilt opbouwen, moet je allerlei technologie implementeren, wat nogal complex is. Wij bieden een oplossing die wereldwijd door duizenden klanten wordt gebruikt, betrouwbaar is en vol functionaliteit zit. Iedere partner kan zich zo precies richten op zijn eigen toegevoegde waarde. Of zij zich nu richten op integratie met CRM- en ERP-oplossingen, training van gebruikers of het inrichten van conference rooms inclusief alle technologie.”