Met TRiNG kunnen we gelukkig bijna alle mogelijkheden realiseren die de klant wenst.
10Telecom is lid van COIN, de vereniging van telecombedrijven in Nederland. Het bedrijf geeft zelf telefoonnummers uit, maar levert ook een eigen hosted VoIP-telefooncentrale: TRiNG. “Die leveren we als whitelabel-dienst aan partners, en daar kun je ieder apparaat dat je wilt aan koppelen”, legt Boertien uit. “Wanneer er een nieuwe klant wordt aangesloten bespreek je en geef je advies hoe het belplan eruit komt te zien. Dat belplan is het traject wat de beller afloopt vanaf het bellen naar een telefoonnummer tot aan het aannemen van het gesprek door een medewerker. Je zou verwachten dat wij in de afgelopen 15 jaar de meeste verzoeken wel hebben gehad, maar niets is minder waar. Iedere week ontvangen wij wel een vraag waarvan wij dachten: ja, dat kan natuurlijk ook. Met TRiNG kunnen we gelukkig bijna alle mogelijkheden realiseren die de klant wenst, want nee verkopen kunnen wij slecht.”
Allerlei extra functies als een visueel belplan, telefoonboek, wachtrijen, keuzemenu’s, begroetingen, voicemail-naar-email zijn beschikbaar zonder dat hier extra kosten voor in rekening worden gebracht. “Mijn filosofie is dat iedereen op ieder moment dat ze willen en op iedere manier bereikbaar moet kunnen zijn. Of dat nou via een toestel is, via een softphone of via de browser.”
Mijn filosofie is dat iedereen op ieder moment dat ze willen en op iedere manier bereikbaar moet kunnen zijn.
Het is ook daarom dat 10Telecom een koppeling heeft aangebracht met Microsoft Teams, nog voordat de populariteit van dat platform door CoVID-19 een vlucht nam. “Het was een schot in de roos”, zegt Boertien dan ook. “Grote ondernemingen werkten al dagelijks met Teams. Het werd mogelijk om een dialer te koppelen aan het interne nummer op TRiNG. Dat heeft veel nieuwe klanten opgeleverd.”
Qridd
Er is dus behoefte aan sterk geïntegreerde VoIP-omgevingen. Maar dat neemt niet weg dat er ook een enorme vraag is naar op het oog simpele oplossingen als een pure webdialer. “Niet iedereen wil investeren in allerlei hardware”, zegt Boertien daarover. “Een belangrijke toevoeging aan Asterisk is WebRTC, ontwikkeld door Google. Daarmee kun je binnen je eigen browser bellen.”
Op basis daarvan heeft 10Telecom zijn eigen webdialer ontwikkeld, genaamd Qridd. “Qridd kan gekoppeld worden met meerdere Asterisk-systemen, zoals freepbx, vital pbx, issabel en meer”, zegt Boertien. Het is niet afhankelijk van de overige dienstverleningen die 10Telecom te bieden heeft. “De reseller krijgt via ons de mogelijkheid om zijn klant een WebRTC-functionaliteit te bieden en kan, indien gewenst, zaken blijven doen met zijn bestaande aanbieder voor het afwikkelen van gesprekskosten of de eigen telefooncentrale.”
De reseller krijgt via ons de mogelijkheid om zijn klant een WebRTC-functionaliteit te bieden.
Qridd is gekoppeld aan een beheerportaal waarmee resellers klanten kan aanmaken en beheren en licenties kan toekennen. “Het is allemaal te stijlen naar de huisstijl van de partner”, aldus Boertien. “Zo kun je bijvoorbeeld functietoetsprofielen maken per afdeling of persoon waarin je bijvoorbeeld de status kunt zien van je collega, of deze aan het bellen is of op ‘niet storen’ staat. Ook een snelkieslijst met relaties die je vaak belt kun je apart definiëren.”
Door de vinger aan de pols te houden, creëren we rust. Voor onszelf, voor de klanten voor de partner.
Qridd is ook geïntegreerd met de headsets van Jabra en Plantronics, waardoor de headsetbedieningen worden ondersteund. De VoIP-markt is dus volwassen, maar Boertien ziet nog volop uitdagingen. “Het behoud van klanten is zeker geen uitgemaakte zaak”, waarschuwt hij. “Daarom besteden we veel aandacht aan de service. VoIP is afhankelijk van bedrijfsnetwerken, en storingen kunnen dus voorkomen. Vaak blijkt dat aan een probleem in het netwerk te zitten. Dat mag je echter niet afschuiven als dienstverlener. We gaan heel ver in de monitoring, en de partner krijgt automatisch een mail wanneer een klant offline is. Door de vinger aan de pols te houden, creëren we rust. Voor onszelf, voor de klanten voor de partner.”