“Maar we doen meer dan dat”, zegt Johan van Oostveen. “We leveren ook wallboarding, routing analytics, en daarnaast alles rondom de PBX om de communicatie op de gewenste manier binnen te laten komen.”
Al deze oplossingen zijn de afgelopen vijf jaar volledig naar de cloud gegaan. “Dat geldt ook voor de oude receptieposten waaraan Pridis nu ook callcenteroplossingen toevoegt. Spraak, tekst en video worden samengevoegd en berichten die via sociale media binnenkomen worden centraal verzameld en doorgezet binnen de organisatie.”
Pridis werkt daarvoor nauw samen met bestaande leveranciers. Daarmee komen functies die voorheen waren weggelegd voor callcenters van grote bedrijven beschikbaar voor middelgrote organisaties.
Ander verdienmodel
De behoefte aan zulke oplossingen is de laatste jaren enorm gegroeid. Iedereen is zo gewend om via de pc te bellen, dat zulke functionaliteit wordt verwacht. “Een oplossing als Teams werkt alleen maar binnen het eigen domein. Dat terwijl eindklanten steeds vaker via teams willen communiceren”, legt Van Oostveen uit. “Wat ze willen is via de website van de organisatie door kunnen klikken om met een medewerker in contact te komen. En die medewerker moet ook meteen alle relevante informatie beschikbaar hebben, zoals de chathistorie of terugbelverzoeken. Daar heb je oplossingen van Pridis voor nodig.”
Productleveranciers maken plaats voor dienstleveranciers die toegevoegde waarde leveren.
Maar het portfolio van oplossingen is slechts één element. Door alle mogelijkheden is de communicatiesbehoefte ook enorm divers geworden. Daarmee krijgen leveranciers en partners een gouden mogelijkheid in handen om echt anders te zijn dan anderen. Wat Pridis al jaren doet, is iets dat volgens Van Oostveen ook in het partnerlandschap in een stroomversnelling is gekomen.
“Productleveranciers maken plaats voor dienstleveranciers die toegevoegde waarde leveren niet alleen in de relatie, maar ook in de techniek en de rechtenstructuur. Het is een ander verdienmodel, een andere cultuur die soms om een storm binnen de organisatie vraagt. De traditionele telecomreseller wordt steeds meer een Managed Services Provider. Het montagewerk op locatie maakt plaats voor cloudprovisioning, waardoor je organisaties overal ter wereld kunt bedienen. En dat werkt heel goed.” Partners die deze stap weten te zetten, hebben volgens Van Oostveen de toekomst.