Welke turbulentie ziet u concreet?
Klanten zullen zich terecht zorgen maken over de toekomst van hun eigen zakelijke communicatiesysteem en vertrouwen op een leverancier die voldoende productstrategie, innovatiekracht en financiële stabiliteit biedt om te overleven in deze competitieve markt.
Welke trends ziet 3CX in het mkb-segment?
In vergelijking met grote bedrijven met eigen IT-personeel en grotere IT-budgetten moeten kleine en middelgrote bedrijven kostenbewuster zijn. Kiezen voor een goedkope en eenvoudig te beheren communicatieoplossing in de cloud is een goede manier om te beginnen. Wij hebben op die behoefte gereageerd door met 3CX StartUP een volledig gehoste oplossing aan te bieden. Het gebruik van cloudhosting voor SaaS is overigens een trend die we zien voor bedrijven van elke omvang. Maar we zien een groot verschil tussen kiezen voor een beheerde oplossing als mkb of kiezen voor zelfbeheerde systemen als een groter bedrijf dat graag de volledige controle houdt.
Het spectrum aan communicatiemogelijkheden is breder geworden.
Een andere trend inderdaad, die alle soorten bedrijven treft, is de grote nadruk op klantervaring en klantreis. Met producten en diensten die vaak vergelijkbare functies en voordelen bieden, is klanttevredenheid een belangrijke sleutel tot merkloyaliteit geworden. Dat vereist dat klanten op elk moment en via hun favoriete communicatiekanaal beschikbaar zijn. Het opgeven van een telefoonnummer en e-mailadres is niet voldoende. Bedrijven moeten met hun klanten communiceren via realtime kanalen zoals websitechats, Facebook Messenger en Whatsapp.
Kunnen telecom, UC en VoIP dan eigenlijk nog van elkaar worden gescheiden?
We zien zeker een consolidatie van deze termen met VoIP als de nieuwe standaard voor telecommunicatie. De term digitale communicatie is een synoniem is geworden voor onze dagelijkse manier van communiceren. Maar kijken we naar de praktijk van het bedrijfsleven, dan zijn veel organisaties nog ver verwijderd van de definitieve stap naar Unified Communications. Wat betreft het echt verenigen van alle beschikbare communicatiekanalen binnen één platform, zien we nog steeds een leemte in veel sectoren. Dit is waar leveranciers zoals 3CX tot hun recht komen door een echte omnichannel-oplossing te bieden.
Welke kansen ziet 3CX op dit moment voor resellers?
Vorig jaar lanceerden we onze nieuwste editie 3CX StartUP, die zich specifiek richt op kleine bedrijven, startups en thuisbedrijven. Nu onze 3CX PRO-versie op de markt is gebracht, moedigen we onze wederverkopers aan om te profiteren van de nieuwe zakelijke kansen die het biedt