Elke disruptie of transitie in de IT begint bij grote bedrijven. Die zijn nu massaal aan het nadenken over AI, maar dat betekent niet dat partners en mkb–bedrijven al zover zijn. Hen ontbreekt het nog vaak aan raakvlakken. Daarom zijn wij als Dstny zeker bezig met AI en kijken we hoe deze technologie werkelijk bruikbaar is.” Zo zal AI onder meer ingebouwd worden ter verbetering van bestaande producten, bijvoorbeeld om bij callcenteroplossingen het sentiment van gesprekken te -meten. Wat is het sentiment van degene die belt? En hoe kan de agent daar optimaal op reageren?
Op die manier kunnen ook de partners van de inzet van AI door Dstny profiteren. “Wat is voor onze partners op dit moment de grootste uitdaging? Het vinden van gekwalificeerd personeel. We zijn ervan overtuigd dat AI een oplossing kan zijn,” zegt Klemkerk. “AI kan de werkdruk bij partners verlagen.”
Geen speciale tools
“In de kern staan bij Dstny ‘Easy to Use’ en ‘Works well with others’ hoog in het vaandel. Hier besteden we vanuit Product Management en ons Development team veel aandacht aan,” legt Klemkerk uit.” Dit is terug te zien bij de ontwikkeling van VoIPcube, maar ook bij de samenwerking met onder meer Microsoft Teams en de ontwikkeling van het eigen Call2Teams Go dat volledig met Teams integreert.
“Door de focus op onze kernwaarden te houden en AI slim in te -zetten op de punten waar het daadwerkelijk een toegevoegde waarde kan zijn, zal AI vanzelf onderdeel worden binnen mkb-processen,” stelt Klemkerk. Dit zonder dat de gebruiker hier speciale nieuwe tools voor hoeft aan te schaffen of moet wennen aan het gebruik van nieuwe AI-software.
“Unified Communications was lang een belofte. Inmiddels begint het steeds meer een commodity te worden. Wij richten ons als Dstny bij UC en UCaaS vooral op integratie. Alleen door goede backend-integraties kun je een volledig gepersonaliseerd product maken.” Dstny realiseert dat bij eindklanten in nauwe samenwerking met de partners. Hierbij wordt vaak gebruik gemaakt van de VoIP-cube-oplossing. “Die geeft partners de mogelijkheid om uitgebreide -functies te implementeren boven op het bestaande UC-platform. Een onderdeel daarvan is onze ERP-CRM–koppelsoftware die we in Nederland hebben ontwikkeld.”
Elke partner heeft zijn eigen -specialisatie
“We zijn al langer op de juiste weg door een goed integratieproduct te leveren en dat zal ook in 2025 onze focus hebben,” kondigt Klemkerk aan. “Hierbij zullen onze belangrijkste productlijnen steeds beter gaan samenwerken: UC, Mobiel en -Connectivity.”
Dstny zoekt hiervoor ook komend jaar integratiepartners. Klemkerk: “Het leveren van toegevoegde waarde is voor ons belangrijk. -Dstny levert dan de integratietools, en de partner kan het inzetten op het moment dat hij dat nodig heeft, op zijn eigen manier. We zien dat een msp, een telecom reseller en een system integrator daarbij allemaal hun eigen markt hebben en bedienen.”
Veel partners werken na een implementatie met Dstny via het platform ConnectMe. Die brengt alle Dstny UCaaS-producten samen in één -enkel toegangspunt. Klemkerk: “Via dat platform willen we steeds meer modulaire dienstverlening aan-bieden. Een recente ontwikkeling is dat we ook zaken zijn gaan doen met Aurora Innovation, en dan met name hun Aurora teleQ product.” Aurora is een Zweeds bedrijf, dat een wachtrij-oplossing heeft ontwikkeld. Die kan bijvoorbeeld door zorgverleners worden gebruikt om piekverkeer op te vangen. “De oplossing kan heel snel onderscheiden of het om een spoedvraag gaat als iemand met de huisarts belt, of dat de vraag even kan wachten tot de assistentes het rustiger hebben. -Iedereen belt immers tussen acht en negen uur met de huisarts. De oplossing vermindert de druk -tijdens de piekmomenten.”
Nieuwe applicatie voor Call2Teams
“Ik had het eerder dit gesprek over de snelle opmars van omgevingen als Microsoft Teams en wil graag met dat onderwerp afsluiten,” geeft Klemkerk aan. “We hebben voor ons Call2Teams platform de Call2Teams Go applicatie ontwikkeld. Dat is nu nog een losstaande applicatie, maar in de loop van volgend jaar volgt een echte integratie. Met Call2Teams Go hebben klanten geen Microsoft Teams Phone licentie meer nodig. Dat is positief, aangezien Microsoft de prijs van die licentie komend jaar met 25% verhoogt. Onze Call2Teams Go-applicatie spreekt de functionaliteit aan die al in de Microsoft Tenant aanwezig is. De implementatie verloopt volledig geautomatiseerd via ons Call2Teams platform.”
De gebruiker belt via de gekoppelde PBX. “Hij of zij belt via onze applicatie in Teams. En ook op tablet of mobiel werkt het gewoon, dit in tegenstelling tot heel veel andere applicaties die tegen Microsoft Teams zijn geschreven, en die alleen maar op een desktop werken. Ook deze ontwikkelingen zijn binnenkort via ons partnernetwerk beschikbaar voor het mkb.”