Tot voor kort keek de markt naar UCaaS vanuit de overtuiging dat het alleen geschikt was voor grote bedrijven,” begint Mark Koot, oprichter van Cloud Distributie het gesprek. “Wij leveren juist deze diensten aan lokale IT-partijen, die op hun beurt het mkb als klant hebben.” Het gaat dan over eindklanten die één tot tien toestellen gebruiken. “En juist voor hen is UCaaS erg interessant,” stelt Koot. “Niet alleen vanwege de aantrekkelijke prijsstelling, maar ook dankzij de mogelijkheden op het gebied van vast-mobielintegratie.”
Vast-mobielintegratie met Odido is een van de sterke punten van Dstny UCaaS. “Dit maakt het voor mkb-klanten mogelijk om vast en mobiel naadloos met elkaar te verbinden,” zegt Koot. “Of je nu op kantoor bent of onderweg, je bent altijd bereikbaar via hetzelfde telefoonnummer.”
Interessant platform
“Veel IT-bedrijven hebben moeite om direct zaken te doen met grote spelers,” legt Koot uit. “Wij bieden hen een platform dat niet alleen toegang geeft tot die grote partijen, maar hen ook de tools biedt om deze diensten onder hun eigen naam aan te bieden. In de Flux-portal die wij gebruiken, krijgen klanten white-label toegang tot diensten zoals Dstny UCaaS, 3CX, Xelion, KPN, Eurofiber, Glaspoort en Odido. Partners kunnen hun eigen logo uploaden en bijvoorbeeld in een orderbevestiging de tekst aanpassen naar hun wensen.”
Vanuit een traditionele invalshoek lijkt het opvallend: een distributeur die zich uitsluitend richt op diensten. “Wij houden ons absoluut niet bezig met hardware,” benadrukt Koot. “Cloud Distributie is eigenlijk een combinatie van operator en inkooporganisatie, die voor veel IT-partijen diensten inkoopt.”
Naast toegang tot diensten biedt Cloud Distributie naar eigen zeggen ook uitgebreide ondersteuning en aantrekkelijke prijsmodellen. “Cloud Distributie is Dstny Premium partner waardoor onze klanten toegang hebben tot aantrekkelijke netwerkacties en uitgebreide technische en commerciële trainingen, vanuit
Dstny voor UCaaS.”
Cloud Distributie wil blijven groeien en de positie in de markt versterken. “We werken inmiddels met ruim 200 partners. Ons doel is om lokale IT-partijen sterker te maken, zodat ze via ons platform het mkb kunnen bedienen met professionele white-label oplossingen, zonder grote investeringen vooraf,” concludeert Koot.