3CX ZET NIEUWE STANDAARD IN ZAKELIJKE MARKT
De afgelopen tien jaar heeft de communicatie een dramatische verandering ondergaan. Niet alleen de techniek, maar ook de manier waarop mensen communiceren is volstrekt veranderd. Ook het bedrijfsleven is nu om, en iedereen ziet de nieuwe mogelijkheden om de klantervaring en -tevredenheid te verhogen. Traditionele oplossingen kunnen daarin niet meer mee, het roer is om.
De manier waarop bedrijven met hun klanten communiceren is sterk veranderd. De rol van het web om producten te positioneren en klanten te informeren is evident. Werken via het internet is nu mainstream. De volgende omslag is nu aan de orde: een efficiëntere communicatie met de klant. Tot nu toe hebben bedrijfscentrales vooral de focus gehad op de interne communicatie tussen de werknemers van het bedrijf. Samenwerken en B2B-communicatie vormen het fundament voor de volgende stap: het verhogen van de klant ervaring. De nieuwe versie van de 3CX-software is verrijkt met nieuwe PBX-features, verbeterde beveiliging en meer opties om klanten te bedienen, kortom 3CX schudt naar eigen zeggen de unified communicationsmarkt weer eens op. Het fundament onder de software is al degelijk, toch zijn er verdere verbeteringen gevonden.
3CX V16 helpt de channelpartners de klanten beter te bedienen
Zo introduceert de nieuwe versie van de beheerconsole een automatische update van obscure IP-adressen. Deze service wordt desgewenst door 3CX beheerd en updates worden automatisch in de klantenomgeving geplaatst. De controle op de toegang tot de beheeromgeving is eveneens verder verscherpt, de useragent wordt niet meer standaard verstuurd en er is een scherpere controle op de kwaliteit van de uitbreidingen.
Krachtige features

De live chat & talk plug-in
Al in de vorige versie is de lay-out van de web client verbeterd. In de nieuwe versie met de 3CX Web Client 2.0 is die verder verbeterd. Zo kunnen WebRTC-gesprekken en videocalls direct vanuit de webbrowser gestart worden, zelfs vanuit de webbrowser op iOS- en Android-smartphones. Deze verbetering maakt het remote werken met de 3CX-omgeving simpeler en efficiënter.
Een andere belangrijke verbetering brengt de gebruikerservaring op een hoger niveau. De 3CX Live Chat & Talk plug-in realiseert een directe communicatie vanuit de web-omgeving. De directe communicatie met deze standaard ingebouwde functie verhoogt de transparantie naar de klant. De chats met de klant kunnen direct opgeschaald worden naar spraak en video-verbindingen.
Speciaal voor de channelpartners is de 3CX Instance Management Portal ontwikkeld. Via dit hulpmiddel is snel en eenvoudig inzicht te krijgen in de werking van de software en kunnen wijzigingen doorgevoerd worden. Meer dere installaties kunnen vanuit één portaal beheerd worden. Dat is nog eens een productiviteitverbetering.
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2019, nummer 4/5]