Ziggo heeft in het eerste kwartaal van 2025 wederom een aanzienlijk aantal klanten verloren. In totaal zegden 40.500 klanten hun abonnement op, waarvan circa 31.000 internetklanten. Daarmee is het verlies groter dan in het voorgaande kwartaal, toen het bedrijf 37.000 klanten kwijtraakte.
Ondanks eerdere investeringen in klantbehoud blijkt de uitstroom niet te stuiten. Prijsverhogingen en toenemende concurrentie worden als belangrijke oorzaken genoemd. Bovendien kiezen steeds meer klanten ervoor hun alles-in-éénpakketten te versoberen, onder meer door vaste telefonie op te zeggen.
De afname van het klantenbestand laat zich ook voelen in de financiële resultaten. De omzet daalde in het eerste kwartaal met 5,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst kwam uit op iets meer dan 400 miljoen euro, een daling van ruim 10 procent.
Zusterbedrijf Vodafone rapporteerde in dezelfde periode een groei van het klantenbestand. De mobiele aanbieder zag het aantal abonnees toenemen met meer dan 29.000.