Communicatie- en cloudspecialist Avaya heeft haar partnernetwerk voor Artificial Intelligence (AI) toepassingen A.I.Connect verder uitgebreid met een drietal partners, Salesforce eGain en Sabio.
Met de uitbreiding van het aantal partners wil de communicatie- en cloudspecialist uit de Verenigde Staten meer invulling gaan geven aan haar groeiende ecosysteem voor het gebruik van AI en machine learning-toepassingen binnen grootzakelijke communicatie-omgevingen. Met de deelname van de verschillende partners binnen dit ecosysteem zorgt Avaya ervoor dat de verschillende toepassingen op het gebied van AI van deze partijen straks goed kunnen samenwerken met de eigen oplossingen en toepassingen die het bedrijf op dit moment ontwikkelt.
AI toepassingen en -oplossingen
Binnen het nu aangegane partnership biedt Salesforce onder meer haar AI for CRM-oplossing. EGain levert verschillende AI-enabled kennismanagement-oplossingen die vooral geschikt zijn voor contact centeroplossingen zoals Avaya Oceana. Hiermee kunnen callcenter agents beter worden ondersteund wanneer zij met klanten spreken, maar de intelligente software kan ook, met behulp van virtuele assistenten binnen selfservice applicaties direct vragen van klanten beantwoorden. Ook Fabio biedt eindgebruikers van de oplossingen van Avaya intelligente tools op het gebied van virtuele assistenten voor klantinteractie. Deze software maakt het onder meer mogelijk om voice-interactie te geven en gesprekken van klanten naar selfservice channels te dirigeren om hen te helpen, maar ook om een hogere upsell te realiseren. Binnen het A.I.Connect -partnernetwerk van de communicatie- en cloudspecialist worden vervolgens al deze oplossingen samengebracht en tot een geheel gesmeed.
Bron: Avaya