Communicatie- en cloudspecialist Avaya heeft de leverancier van contact center-oplossingen voor contact centers Spoken Communications overgenomen.
Met de overname krijgt de Amerikaanse communicatiespecialist naast contact center-as-a-service-oplossingen (CCaaS) ook een bijzondere technologie voor spraakherkenning in handen. Avaya wil de technologie gaan inzetten voor haar cloudgebaseerde contact center-oplossingen, zoals Avaya Aura, Elite, Oceana en de verschillende UC&C-oplossingen van de specialist. Volgens president en CEO Jim Chirico van Avaya krijgen eindgebruikers door de integratie van Spoken Communications straks een duidelijk migratietraject naar de cloud aangeboden waarmee ze de functionaliteit van hun bestaande on-premise technologie kunnen behouden en stapsgewijs naar een cloudomgeving kunnen migreren.
Extra functionaliteit
Als extra functionaliteit krijgen Avaya-eindgebruikers van contact center-oplossingen door de overname straks de kans om ook meer kennis te krijgen van big data, machine learning en Artificial Intelligence (AI). Het overnamebedrag van de aankoop van Spoken Communications door Avaya is niet bekend gemaakt. Zodra de overname is voltooid zal cloudbaas Mercy Rowe de cloudteams van beide bedrijven gaan leiden.
Bron: Avaya