ICT-dienstverlener Axians gaat haar UCaaS-dienst OMNIA aan operator Vodafone leveren. De operator breidt hiermee haar aanbod van cloudtelefonietoepassingen voor zakelijke klanten uit.
De UCaaS-dienst, gebaseerd op de technologie van cloud- en communicatiespecialist Avaya, biedt de zakelijke eindgebruikers van Vodafone straks een compleet cloudtelefonie-aanbod via één aanspreekpunt. De OMNIA-dienst biedt de eindgebruikers van de operator niet alleen naadloze vast-mobiele integratie, maar ook de flexibiliteit om gebruikers op en af te schalen op basis van pay-per-use. Via een selfservice portal kunnen bedrijven zelf de regie over hun eigen bereikbaarheid nemen, doordat medewerkers zelfstandig profielen kunnen wijzigen op basis van hun specifieke wensen, zonder de zorgen over het technisch beheer aan de achterkant. Verder biedt dienst voor cloudtelefonie ruime mogelijkheden voor integratie met multimedia contactcenter-opties, kostenregistratie en -facturatie en Microsoft Skype for Business.
Koppeling managed telefonie
Binnen het partnership besteedt Vodafone ook de technische dienstverlening voor haar bestaande Avaya Managed Telefonie-klanten uit aan Axians. Hiermee voegt de operator extra waarde toe aan het OMNIA-platform. “Dankzij dit partnership breiden wij onze bestaande samenwerking uit tot een uniek aanbod in de markt. Op dit moment maken al meer dan 100.000 gebruikers dagelijks gebruik van ons platform voor cloudtelefonie“, zegt directeur Tom Greeve van Axians. “Door de strategische samenwerking met Vodafone verwachten wij nog meer organisaties en instellingen te kunnen voorzien van de unieke voordelen van onze platformen.”
Bron: Axians