De Nederlandse VoIP-aanbieder Radik is per 1 juli opgegaan in Belcentrale dat de dienstverlening en alle klanten overneemt. Belcentrale onderhoudt nu ook de relaties met (potentiële) resellers over de inkoop van VoIP voor levering aan klanten.
De afdeling Groot Zakelijk van Belcentrale heeft de diensten van Radik overgenomen en alle bestaande klanten zijn inmiddels geïnformeerd. Op het gebied van support verandert er overigens weinig voor klanten omdat de support van Radik al via deze afdeling van Belcentrale verliep, meldt het persbericht van Belcentrale. “We hebben de klanten van Radik en andere referrers ondergebracht bij de afdeling Groot Zakelijk omdat onze technici hier zitten en alle ins en outs kennen. In veel gevallen hebben ze al jaren contact met deze klanten”, aldus hoofd van de afdeling Groot Zakelijk Amancho Latuihamallo van Belcentrale.
Partnerprogramma
Belcentrale kan haar partnerprogramma nieuw leven inblazen met de komst van Radik-klanten. Klanten van referrers ontvangen een interessante korting van 15 procent op de vaste abonnementskosten per maand, inclusief bellen naar vast en mobiel in Nederland. Referrers zelf ontvangen maand op maand een kickback fee van 15 procent van de omzet van de door de referrer aangebrachte klanten. Van de partners wordt volgens het persbericht verder geen inspanning verwacht. Belcentrale installeert, levert de dienst, zorgt voor de support en de facturatie.
Bron: Belcentrale en Radik