BlackBerry opent in Nederland en Frankrijk ook gespecialiseerde datacenters met de crisiscommunicatie-oplossing BlackBerry AtHoc. Klanten kunnen nu dus persoonlijke data lokaal beheren in Nederland en Frankrijk, naast het bestaande datacenter in het VK. In Duitsland draait BlackBerry AtHoc al langer.
Met de oplossing voldoen klanten bovendien op lokaal niveau aan de richtlijnen van de EU voor databeveiliging. Ook kunnen ze zich voorbereiden op de aankomende richtlijnen voor openbare waarschuwingen. AtHoc helpt organisaties inzicht te bieden in verschillende crisissituaties en zo mensen snel te waarschuwen zichzelf in veiligheid te brengen tijdens noodsituaties. Dit doet AtHoc door communicatie in de hele organisatie te verzorgen via vrijwel ieder apparaat, van mobiele apps en desktops tot sirenes en brandweerpanelen.
EU-richtlijnen
De Europese Unie (EU) introduceerde onlangs de richtlijn Directive on the European Electronic Communications Code (EECC) die voorschrijft dat lidstaten voorzien in een waarschuwingssysteem dat inwoners waarschuwt bij bijvoorbeeld een natuurramp, epidemie of terroristische aanslag. Met AtHoc nemen organisaties hun verantwoordelijkheid en een eigen systeem te implementeren dat nu en in de toekomst aan alle overheidseisen voldoet.
Crisissituaties
BlackBerry biedt klanten, volgens Adam Enterkin, Senior Vice President EMEA, het veiligste communicatieplatform om snelle uitwisseling van gegevens in crisissituaties mogelijk te maken. “Daarbij moeten we aan de geldende en toekomstige regelgeving van de GDPR binnen de EU voldoen. Met BlackBerry AtHoc’s nieuwe datacenters in de EU kunnen we onze infrastructuur opschalen en klanten nog beter aan een veilig en betrouwbaar netwerk helpen”, aldus Enterkin.
Bron: BlackBerry