Spectralink heeft onlangs BusinessCom aangesteld als officieel distributeur voor de Benelux. Dit hebben Piet Sprangers (pre-sales BusinessCom) en Patrick van Biemen (strategic accountmanager Spectralink) bekend gemaakt.
Door de samenwerking kan BusinessCom enterprise-grade oplossingen bieden, onder andere in de zorg, detailhandel, productie, banken en horeca. Bovendien zijn de producten van Spectralink complementair aan My-Connect Telepo, de eigen hosted telefonieoplossing van BusinessCom, maar aan de on-premise oplossingen van bijvoorbeeld Unify, Cisco en Mitel en uiteraard hosted oplossingen van derden.
De toegevoegde waarde van de connectiviteit met populaire systemen als Microsoft is enorm. Spectralink is officieel gecertificeerd voor SFB online en TEAMS. De werkwijze van BusinessCom sluit prima aan op de waarden van Spectralink, aldus Patrick van Biemen. “BusinessCom is een hardwerkende organisatie die 24/7 voor de klant klaarstaat en dat past perfect bij Spectralink. Samen kunnen wij klanten optimaal adviseren en mobiele communicatieoplossingen aanbieden. Door deze samenwerking kunnen we allebei de markt nog beter bedienen.”
Spectralink is gespecialiseerd in zakelijke mobiele bedrijfscommunicatie en staat bekend om superieure spraakkwaliteit, beveiliging en connectiviteit. Sinds 1990 is Spectralink gespecialiseerd in voice over WiFi en door de overname van KIRK Telecom in 2006 is daar DECT aan toegevoegd. Alle producten zijn dus het resultaat van jarenlange gespecialiseerde ontwikkelingen, een behoorlijke geschiedenis en heel veel kennis. BusinessCom heeft ook vele jaren aan ervaring in de markt en beschikt naast unieke diensten ook over veel technische kennis. Piet Sprangers: “Door de combinatie van onze gezamenlijke technische kennis kunnen we onze klanten en eindklanten nog beter ondersteunen met de beste oplossingen voor hun uitdagingen. Ook na de aankoop hebben we samen met Spectralink de kennis in huis om onze resellers te blijven ondersteunen.”
Support is voor Spectralink en BusinessCom allebei uitermate belangrijk. Van Biemen: “Vanuit professional services bieden we verschillende vormen van support, namelijk software assurance, SpectraCare en SpectraCare+. Met SpectraCare en SpectraCare+ bieden we onder andere vervanging van toestellen op korte termijn en technische ondersteuning door gespecialiseerde supportmedewerkers.” Dit komt bovenop de support die standaard al door BusinessCom wordt geleverd. Sprangers: “BusinessCom blijft eerste aanspreekpunt, zoals resellers in de meeste gevallen van ons gewend zijn. Toch zijn SpectraCare en SpectraCare+ belangrijk om ervoor te zorgen dat men de allerbeste support krijgt, met name vanwege de snelle levering van vervangende producten.”