De Nederlandse zakelijke mobiele communicatiespecialist CM gaat samen met Google werken aan het doorontwikkelen van Rich Communication Services (RCS) voor verbeterde messaging-diensten. Dit maakte het bedrijf onlangs bekend.
De zakelijke communicatiespecialist heeft zich aangesloten bij het Early Access Program van Google voor RCS Business Messaging, een initiatief waarmee bedrijven rijkere en meer functionele mobiele berichten kunnen verzenden naar hun klanten. RCS verrijkt sms-berichten met populaire chatfuncties zoals typing-indicatoren, ontvangstbevestigingen, foto’s van hoge kwaliteit, messaging via Wifi en meer. Google werkt wereldwijd samen met operators en OEM’s om de messaging-ervaring voor haar mobiele besturingssysteem Android te verbeteren met RCS.
Zakelijke opties
Bedrijven kunnen met de technologie meer functionaliteiten toevoegen aan berichten dan alleen platte tekst. Zo kunnen ze interactieve messaging-ervaringen creëren. Door de samenwerking met Google, kan CM nu als eerste aanbieder deze verbeterde messaging-functionaliteit aan haar eindgebruikers aanbieden. “Het aansluiten bij het RCS Business Messaging Early Access Programma is een unieke kans voor CM”, zegt productowner klantenservice en chat applicatie GIN Daan Gönning, van CM. “Het bewijst niet alleen dat CM zich in de voorhoede van de messaging-industrie bevindt, het is bovendien een goede gelegenheid om de relatie met Google te versterken in termen van messaging-innovaties. Het hoofddoel is de kanalen verder te verbeteren en onze klanten de beste ervaring te bieden en meer en betere manieren te bieden om contact te houden met hun klanten.”
Meer info: www.cm.com