Profiteer van de mogelijkheden door alleen nog met mobiele toestellen te communiceren.
Snel groeiende belangstelling voor ‘mobile only’
Een groeiend aantal organisaties beseft de tekortkomingen van vaste telefoonstellen. Medewerkers worden steeds ambulanter, werken thuis of op een flexplek en bellen daarom het liefst met hun mobiele toestel. Veel telecom aanbieders zijn daar op ingesprongen met vast/mobiel abonnementen. Dat is een deel van de oplossing om medewerkers optimaal bereikbaar te maken met hun mobiel. Een ander, veel belangrijker deel van een mobile only oplossing is functionaliteit.
Welke functionaliteit heeft een zakelijke beller nodig?
Een eerste behoefte van de gebruiker is de mogelijkheid om privé en zakelijk te kunnen scheiden. Dat vraagt om een verschillend nummer voor zakelijk (nummer van kantoor) en privé (06-nummer). Op die manier zie je altijd of een gesprek dat binnenkomt zakelijk of privé is. Nog belangrijker: als ik zakelijk niet bereikbaar wil zijn, kan ik gesprekken doorschakelen zonder dat dit ten koste van mijn privé bereikbaarheid gaat.
Verder wil ik als zakelijke beller dat ik met mijn mobiel alles kan wat met een softphone of bureautoestel ook kan. Dat wil dus zeggen status-management, inzicht in agenda, inzicht in beschikbaarheid collega’s, doorschakelen en bovenal een uitgebreid up-to-date adressenboek. Hier haken veel aanbieders af waardoor een goede mobiel only strategie niet mogelijk is.
Altijd netwerkdekking is een ‘must’
Waar we inmiddels met elkaar wel achter zijn, is dat goede dekking van 4G een utopie is. Dat betekent dat bellen over data problemen oplevert (slechte gesprekskwaliteit, verbrekende gesprekken, etc.). Een goede mobile only strategie kan alleen als je kunt switchen tussen bellen over data (wifi/4G) en een telefoonnetwerk (3G). Dat zorgt ervoor dat de gebruiker altijd op de meest optimale manier bereikbaar is voor zakelijke relaties.
Mobile only: Xelion maakt het mogelijk
Mobile only biedt organisaties grote voordelen, maar alleen als de invulling goed is. Als het gaat om scheiding van privé en zakelijk, functionaliteit, netwerkdekking of de keuzevrijheid over elk mobiel netwerk in en buiten Nederland te kunnen bellen dan laten vrijwel alle telecom aanbieders het afweten. Xelion heeft laten zien met voortreffelijke apps het gemak te bieden waarom gebruikers vragen en met de combinatie van bellen over data én 3G altijd goede gesprekskwaliteit te garanderen. Niet voor niets is Xelion ook dit jaar wederom genomineerd als meest innovatieve telecom aanbieder in Nederland.