Dave Faber, GO! ambassadeur
dean one lanceert nog dit najaar GO! speciaal voor lokale ICT-dienstverleners. Met GO! kunnen ze klanten heel eenvoudig voorzien van cloud telefonie en internetdiensten. Ander belangrijk voordeel is dat GO! partners kunnen kiezen om de maandelijkse korting, over de gehele contractperiode in één keer te laten uitbetalen.
Het is geen geheim dat dean one zich als een vis in het water voelt in het telecomkanaal, maar dat het traditioneel minder aanwezig is onder ICT-dienstverleners. Als het aan de telecom- en internetdienstverlener ligt, komt daar met de introductie van GO! snel een einde aan. In het nieuwe kantoor in Amstelveen spreken we met Dave Faber die als ambassadeur van GO! verantwoordelijk is voor het nieuwe merk. GO! is volgens hem een ‘bedrijf in een bedrijf’ dat zich met een razend eenvoudige propositie vooral richt op lokale ICT-dienstverleners.
Faber heeft 12,5 jaar ervaring bij RoutIT en kent de ICT-sector waarin dean one dus juist wil groeien. Eerder werkte hij bij Versatel en BBNed en dus kent hij ook de telecommarkt goed. “GO! is niet voor klassieke telecompartners. Het type partner dat we met GO! bedienen, is heel anders dan de huidige partners van dean one en wil ook heel anders geholpen worden. Deze groep is bovendien minder bekend met telecomdiensten en daarom hebben we het aansluiten van abonnementen via GO! sterk vereenvoudigd”, zegt Faber expliciet. “In de ICT zit de groei voor dean one en omdat die groep met afstand de grootste is in het kanaal, maakt dit de propositie van GO! zo interessant.” Met GO! is de partner zelf klanteigenaar, want hij bepaalt zelf zijn prijzen, factureert zelf en bepaalt indien gewenst zelfs zijn eigen merk.
GO! portal
GO! is in de basis een modern online dashboard voor de MKB-producten en -diensten van dean one. GO! partners die zich aanmelden, krijgen een account met instelbare rechten en kunnen in het geavanceerd dashboard naar hartenlust nieuwe klanten aansluiten op diensten die ze voor hen kunnen aanpassen en opwaarderen. Partners kunnen snel kiezen uit de aangeboden abonnementen en aanvinken welke diensten er additioneel bij moeten worden geleverd.
Via de portal hebben partners tevens direct zicht op een heel scala gegevens over hun klanten en verdiensten. De informatie is steeds actueel omdat de data in realtime uit de GO!-portal komt. Medewerkers van de partners kunnen worden ingeschaald met uiteenlopende rechten, want het systeem is rol gebaseerd.
Widgets
GO! werkt met widgets, ofwel blokjes op het dashboard met specifieke informatie die partners na het inloggen op de portal aan of uit kunnen zetten. Met het instellen van de widgets ziet een partner of medewerker dus alleen de informatie die hij van belang vindt. Er zijn ruim 50 widgets, variërend met informatie over licenties, omzetcijfers, offertes, kortingen, aantallen klanten, nieuwe klanten, periodes, resultaten per verkopers, opleverdata, herinneringen, noem maar op. Verder is er informatie over leverstraten en orders. De widgets kunnen ook worden gesleept en vergroot of verkleind. GO! geeft klanten uiteenlopende alerts, want het systeem is persoonsgebonden en dus kunnen alertsop basis van rollen worden ingesteld voor verschillende medewerkers. Bijzonder is daarnaast de geografische informatie van de klanten van partners in het systeem. Via een filter zien ze zo alle specifieke klantinformatie in een bepaalde regio overzichtelijk op één pagina.
Met GO! kunnen ICT-partners makkelijk en snel veel klanten op cloudtelefonie aansluiten
Telefonie en internet
GO! biedt alleen de MKB-diensten van dean one, ofwel Compleet en dean internet. Op het moment dat de klant en diensten zijn ingevoerd, is het een kwestie van opslaan en een offerte of order maken. Nummers die geporteerd moeten worden, worden aan de order toegevoegd en de opdracht gaat naar de GO! Orderdesk, die de partner meldingen terugstuurt over de status van de aanvraag. Die informatie zit ook in de portal. Eigen diensten kunnen direct worden opgeleverd, de nummers kunnen een langere levertijd hebben. De internetabonnementen zijn er in diverse snelheden en zijn inclusief zaken als SLA’s, nieuwe lijnen, wandcontactdoosjes et cetera.
Realtime
Faber is trots op de laagdrempeligheid van het platform dat er zeer intuïtief uit ziet. “GO! is een eenvoudig systeem om partners te helpen nieuwe klanten aan te sluiten. Bovendien hebben ze in realtime inzage in hun verdiensten”, aldus Faber. “Hiermee kunnen ICT- dienstverleners nu ook met minimale kennis van onze diensten hun klanten bedienen. GO! is voor de lokale ICT-specialist met 1 tot 15 medewerkers en met hen willen ze informatie over klanten anders delen dan men nu gewend is. Eerlijk is eerlijk, een doorsnee lokale partner heeft zijn CRM-data niet altijd even snel voorhanden. Nu wel dus. Ook is veel sneller duidelijk wat zij klanten kunnen aanbieden en tegen welke prijs. GO! toont direct de kostprijs en kortingen per maand en omdat de partner zelf zijn prijs heeft bepaald, weet hij gelijk zijn korting en toekomstige verdiensten. Dit is wat ICT-dienstverleners willen.”
Korting vooruitbetaald

Dave Faber
Naast de eenvoud van GO! is een tweede USP volgens Faber dat partners de korting op langdurige abonnementen maal het aantal contractmaanden direct en in één keer uitbetaald krijgen bij het ingaan van het contract. “Dat kan behoorlijk oplopen”, zegt Faber. “En met dat geld kunnen ze doen wat ze willen.” GO! wil ICT-dienstverleners met deze aanpak ondersteunen in hun liquiditeit. “Overstappen geeft drempels voor klanten”, zegt Faber. “Ze denken dat ze toestellen moeten kopen, moeten investeren in randapparatuur, eventueel netwerkonderdelen moeten laten installeren terwijl dat vaak niet nodig is. Daarbij hebben ze geen beeld van de daadwerkelijke besparing. GO! helpt partners om drempels weg te nemen door eenvoud in de propositie. Bovendien helpen we ze met het beschikbaar stellen van cash want daar is behoefte aan. Dit geeft urgentie om meer klanten te bedienen of op dezelfde klanten meer marge te pakken.”
GO! speelt volgens dean one dus in op de vraag naar cloudtelefonie en de beperkingen die ICT-dienstverleners ervaren bij het verkopen ervan. “Wij schatten dat 70 tot 80 procent van de markt nog niet op cloudtelefonie is overgestapt, maar dat dit nu gaat lopen. Bedrijven hebben veel keus maar de adoptiesnelheid is nog niet wat aanbieders zouden willen. Daar spelen we op in als innovator van systemen die partners kunnen gebruiken om succesvol klanten aan te sluiten. Voor het ICT-kanaal hebben we dat met GO! nu voor elkaar.” «
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine nummer 6-2016]