DEAN ONE HELPT MKB MET HET NIEUWE WERKEN EN BEREIKBAARHEID
Mkb-bedrijven willen flexibel werken en bereikbaar zijn. De markt biedt al veel oplossingen en ook dean one speelt daarop in. “Mkb’ers willen geen ingewikkelde oplossingen met meer functies dan ze nodig hebben. Dus bieden we ze oplossingen die eenvoudig in gebruik zijn en doen wat ze beloven”, zegt productmanager Martin van Dijk.
De behoefte van mkb-bedrijven op het gebied van Het Nieuwe Werken is volgens productmanager Martin van Dijk tweeledig. “Ondernemers willen dat zij en hun medewerkers kunnen werken waar en wanneer ze willen. De techniek is ondergeschikt want die moet flexibiliteit simpelweg faciliteren”, aldus Van Dijk. “Verder ervaren ze dat werk en privé steeds meer door elkaar lopen. Men wil niet nadenken of ze mobiel of op kantoor worden gebeld. Die trend is er al een tijdje maar wordt nu echt actueel voor bedrijven. Daar spelen we samen met onze partners op in.
Eén telefoonnummer
In dit verband is de dienst ‘dean remote’ volgens Van Dijk belangrijk. De smartphone-app geeft mkb- bedrijven altijd en overal toegang tot veel functionaliteiten van hun kantoortelefoon. Zo zijn ze mobiel bereikbaar op één zakelijk telefoonnummer. “Met dean remote op een smartphone kunnen ze ook functies van een kantoortelefoon bedienen”, zegt Van Dijk. “Bedrijven kunnen binnenkomende vaste oproepen opnemen met de smartphone, gesprekken doorverbinden of een conferentiegesprek starten. De gesprekkenlijst toont gebelde, gemiste en ontvangen oproepen. En ze kunnen nummers bellen vanuit het adresboek van de smartphone, het persoonlijke adresboek of het
bedrijfsadresboek. Dean remote ziet bovendien welke collega’s beschikbaar of in gesprek zijn. Zo bepalen ondernemers zelf hoe en wanneer ze bereikbaar zijn.”
‘Techniek moet flexibiliteit faciliteren’
Dean integrator
De dienst ‘dean integrator’ sluit daarop aan en is waardevol voor mkb-bedrijven die hun bereikbaarheid willen managen, legt Van Dijk uit. Bedrijven die dean integrator met een telefoonnummer naar keuze willen gebruiken, moeten wel beschikken over een van de cloudtelefonieoplossingen van dean one. Deze zijn beschikbaar via dean businesspartners. Er zijn twee licenties: dean integrator express en dean integrator CRM. “Dean integrator biedt belfuncties vanaf een pc of laptop waarmee ondernemers ook toegang hebben tot contactenlijsten en belgeschiedenis. Maar ook heb je de beschikbaarheid en bereikbaarheid van medewerkers in één oogopslag in beeld”, aldus Van Dijk. “Ze kunnen dean integrator daarnaast integreren met hun e-mail en CRM, zoals Microsoft en Salesforce. Met dean integrator benutten bedrijven de kracht van dean cloud- telefonie. Dat bespaart tijd en maakt efficiënter samenwerken mogelijk.”
Bewezen technologie
De diensten en het netwerk van dean one zijn gebouwd op het bewezen cloudtelefonieplatform van Broadsoft. Dean one heeft daar een eigen schil aan toegevoegd waarmee partners en zakelijke eindklanten volgens Van Dijk kunnen beschikken over vertrouwde, featurerijke communicatiediensten. “We sluiten onze ogen niet voor ontwikkelingen in de markt maar spelen daar juist op in. Met de oplossingen van dean one kunnen bedrijven eenvoudig hun communicatiediensten inclusief features en mogelijkheden voor medewerkers beheren. We maken het simpel voor mkb-bedrijven om flexibel werken in hun organisatie te laten slagen.”
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect magazine 2019, nummer 4/5]