Karim Bourjila is CEO van Digihero, één van de bedrijven onder de vlag van Techone. Het bedrijf heeft als doelstelling om dé alles-in-één ICT-leverancier voor het mkb te worden in Nederland en het buitenland. “Onze persoonlijke benadering van de klant begint zich nu al uit te betalen.”
Het Rotterdamse bedrijf Digihero profileert zich als de alles-in-één partner voor het mkb. In de praktijk betekent dat volgens Bourjila dat het bedrijf de klant volledig ontzorgt. “Dat is ook een van de redenen waarom we onze bedrijfsnaam hebben veranderd. Veel klanten associeerden Belcentrale met callcenters en de verkoop van telefonieoplossingen. We zijn toen gaan kijken naar de koers die we jarenlang als Belcentrale hebben gevaren en hebben in kaart gebracht hoe we ons verder wilden gaan ontwikkelen.” De conclusie was dat Belcentrale allang niet meer alleen telefonie leverde, maar klanten ook voorzag van internet- en clouddiensten en betaaloplossingen zoals kassa’s en pin systemen. “We leveren dus ICT-breed en daarom was er een mismatch met onze bedrijfsnaam. Daarom hebben we ervoor gekozen om de naam Belcentrale los te laten en verder te gaan als Digihero.” Naast de naamswijziging is er ook een verandering doorgevoerd in de directie en het management van het bedrijf. Zo is de directie vervangen, al blijven de technische directieleden lid van het nieuwe managementteam. Bourjila geeft binnen de huidige samenstelling leiding. Op die manier wil het Digihero de nieuwe ambities snel ten uitvoer brengen.
Persoonlijke benadering
Het nieuwe merk moet zich vooral gaan onderscheiden vanwege de betrokken serviceverlening en het aangaan van persoonlijke relaties met klanten. Een belangrijke rol is weggelegd voor de accountmanagers. “We willen dichter bij onze klanten komen te staan.” Om die persoonlijke aanpak te garanderen, krijgt ieder bedrijf een vast contactpersoon binnen Digihero aangewezen. Deze accountmanagers helpen de eindgebruiker bij ICT-vraagstukken. Bourjila: “Ze gaan langs bij nieuwe en bestaande klanten en helpen hen ter plekke met de inventarisatie van het gehele ICT-vraagstuk. Op die manier kunnen we een advies op maat geven. Die persoonlijke aanpak heeft al tot veel positieve reacties geleid.” Als de klantwens duidelijk is, neemt Digihero alles uit handen: van de installatie tot de inkoop van de benodigde middelen zoals hardware, software, diensten en bandbreedte. “Dat wordt enorm goed ontvangen. Voorheen kregen ondernemers maandelijks aparte facturen van hun internetprovider, telefonieprovider, de beveiligingsdienst en de paymentserviceprovider. Bij Digihero krijgen ze het gehele pakket aan diensten op één factuur, zodat ondernemers zich kunnen richten op het ondernemen en niet in een administratieve jungle zitten.”
‘We willen geen doe-het-zelf-pakket naar onze klanten toesturen’
De installatie van het dienstenpakket wordt verzorgd door de specialisten van Digihero. “We willen geen doe-het-zelf-pakketten naar onze klanten toesturen”, zegt Bourjila. “Dat kost ons misschien extra geld, maar het voorkomt ook problemen. Niet iedereen is even bedreven in het aansluiten van apparatuur.” Bovendien is het volgens de directeur een extra kans om de klantrelatie te versterken. “Zo kunnen we bijvoorbeeld gelijk problemen wegnemen waar de klant mee zit. Denk aan een zwakke wifi-dekking in de personeelsruimte. Als je alleen dozen toestuurt met een handleiding kan dat niet en blijft het probleem bestaan.” Deze persoonlijke benadering is volgens Bourjila een investering, die zich nu al terug begint te betalen. “En dat zal in de toekomst alleen maar toenemen. Bovendien kan het personeel van Digihero zich ook enorm goed vinden in deze werkwijze. Ook dat is enorm waardevol.”
Ambitie
De ambities van Bourjila voor Digihero zijn groot. Het bedrijf heeft inmiddels 120 FTE in dienst en wil binnen twee jaar groeien naar 200 FTE. Uiteindelijk moet het bedrijf de komende jaren uitgroeien tot een leidende alles-in-één ICT-leverancier voor het mkb, zowel in Nederland als het buitenland. “We willen de afstand op de zakelijke markt in Nederland tussen de grote drie; KPN, Ziggo en T-Mobile, gaan verkleinen. Je ziet dat zij op zakelijk gebied minder hard groeien dan wij op dit moment. Die doelstelling hopen we binnen vijf tot tien jaar te behalen.” In het buitenland is Digihero actief in onder andere Duitsland. Daar worden nu de eerste klanten overgezet naar de dienstverlening van het bedrijf. “En ook in België zijn we al actief. We hebben al een mooi portfolio aan klanten en zij zijn niet zomaar bij ons terecht gekomen. Hun vertrouwen in onze dienstverlening straalt ook af naar de buitenwereld, waardoor wij op organische wijze verder kunnen groeien.”
Overnames
Daarnaast zal moederbedrijf Techone de komende jaren meer kennis en kunde in huis gaan halen. Onder meer door de organische groei van bedrijven binnen de groep en door middel van overnames. Zo werd recent Infopact overgenomen, een leverancier van slimme netwerkoplossingen en zakelijke verbindingen. Eind december kwam myH2O-servers onder de vlag van Techone te opereren waardoor het bedrijf haar positie op de Nederlandse hostingmarkt verstevigt. Die overnames bieden ook voordelen voor de dienstverlening van Digihero.
‘Het vertrouwen in onze dienstverlening straalt ook af naar de buitenwereld’
Bourjila: “Techone neemt niet lukraak bedrijven over. Ieder merk dat onder de vlag van Techone komt te opereren, moet iets toevoegen aan de dienstverlening van alle merken. Er moet synergie tussen de bedrijven mogelijk zijn en dat zie ik in de praktijk nu ook gebeuren. Regelmatig stellen we samen met onze zusterbedrijven pakketten samen voor de klanten van Digihero. De lijnen zijn kort en op die manier wordt de kennis ook goed benut.” Hij benadrukt echter dat bedrijven altijd in contact blijven met hun eigen accountmanager die hen volledig zullen ontzorgen. “Mocht er dus een probleem zijn, dan zal de Digihero-accountmanager binnen Techone naar de juiste persoon zoeken om het op te lossen. Onze alles-in-één oplossing blijft tenslotte leidend. Alles wat een ondernemer nodig heeft, kunnen wij vanuit Digihero leveren, faciliteren en onderhouden. Daar heeft de eindgebruiker de meeste baat bij.”
[Dit artikel is eerder gepubliceerd in ChannelConnect 1 – 2020]