Enreach, Europese aanbieder van contactoplossingen, heeft de lancering van Shomi aangekondigd, een AI-aangedreven persoonlijke assistent die zakelijke communicatie en samenwerking efficiënter maakt.
Als onderdeel van de Enreach Contact unified communications-oplossing biedt Shomi intelligente ondersteuning die helpt bij het optimaliseren van bereikbaarheid, het stroomlijnen van werkprocessen en het beheren van oproepen, voicemailberichten en dagelijkse taken, waardoor gebruikers meer tijd krijgen om zich te concentreren op wat echt belangrijk is.
Shomi is ontworpen om gebruikers te helpen gefocust en in controle te blijven over hun communicatie en werkprocessen. Het vereenvoudigt taken die normaal gesproken tijd en moeite kosten, zoals het beheren van oproepen, het samenvatten van vergaderingen of het delen van notities.
De belangrijkste functionaliteiten waar Shomi gebruikers mee gaat helpen zijn:
- Gespreksscreening – Shomi beantwoordt oproepen, legt de intentie van de beller vast en helpt je bepalen hoe je wilt reageren.
- Gespreksanalyse – Vat telefoongesprekken samen, genereert transcriptie en brengt belangrijke actiepunten naar voren.
- Offline meeting analyse – Neemt offline vergaderingen op, genereert transcriptie en brengt belangrijke actiepunten naar voren.
- Slimme voicemail – Zet voicemailberichten om in tekst, zodat je ze kunt lezen en beantwoorden wanneer het jou uitkomt.
Enreach is Shomi verder aan het ontwikkelen tot een nog slimmere AI-assistent die gebruikers proactief ondersteunt bij het optimaliseren van hun productiviteit. In de toekomst zullen de slimme en op maat gemaakte integratiemogelijkheden van Shomi in CRM-systemen, Microsoft Outlook en meer werkprocessen stroomlijnen, de efficiëntie van planningen verhogen en op maat gemaakte oplossingen bieden voor specifieke behoeften, meer productiviteit en gepersonaliseerde klantinteracties.

Koen van Geffen
“Met Shomi introduceren we een AI-assistent die professionals echt helpt om slimmer te werken, niet harder. Door onderbrekingen te verminderen en het afronden van tijdrovende taken te versnellen, verhoogt Shomi de productiviteit en efficiëntie en verbetert uiteindelijk de gebruikerservaring,” zegt Koen van Geffen, CTO van Enreach. “Wij herdefiniëren de rol van AI in zakelijke communicatie door het een praktische en alledaagse assistent te maken, in plaats van een complexe technologie. Dit sluit perfect aan bij onze missie om geavanceerde technologie toegankelijk te maken voor iedereen, zodat het ten goede komt aan bedrijven van elke omvang.”
Shomi is vanaf nu beschikbaar voor alle partners en op woensdag 23 april 2025 voor alle eindgebruikers.