Voor Huawei, de Chinese fabrikant van netwerk- en telecomhardware, hebben de eerste zes maanden van dit jaar een substantiële groei van de omzet gebracht. Het bedrijf toont zich tevens optimistisch voor geheel 2015, zo laat Chief Financial Officer Meng Wanzhou weten.
Huawei heeft in het afgelopen half jaar een omzet van 175,9 miljard Chinese yuan (ongeveer 28,3 miljard Amerikaanse dollars) behaald, een groei van circa 30 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2014. De operationele marge daalde daarbij licht: van 18,3 procent vorig jaar naar 18 procent nu. Het bedrijf heeft verder geen andere financiële details naar buiten gebracht.
“Wij hebben stabiele en gezonde groei weten te bereiken in de drie marktsegmenten waarin wij actief zijn”, aldus CFO Meng Wanzhou, daarbij doelend op de bedrijfsonderdelen die zich respectievelijk richten op operators, consumenten telecomhardware en de grootzakelijke markt voor netwerkoplossingen. “Die groei zullen wij in de rest van het jaar kunnen vasthouden, daar zijn wij van overtuigd”, aldus Wanzhou. Het Chinese bedrijf heeft eerder gemeld dat het zich tot doel heeft gesteld om een omzet van 70 miljard Amerikaanse dollars te bereiken in 2018.